گوگل پیکسل 7 اولترا با نمایشگر 2K در راه است

به گزارش مجله یافان، طبق گزارش منتشر شده از یک افشاگر معروف چینی، فاکسکان در حال فراوری دو گوشی هوشمند پرچم دار پیکسل در چین است که هیچ کدام از آن ها پیکسل 7 یا پیکسل 7 پرو نیستند. Digital Chat Station، در عوض ادعا می نماید که گوشی تاشوی پیکسل فولد گوگل یکی از این دو گوشی است و گوشی دیگر به احتمال زیاد گوگل پیکسل 7 اولترا خواهد بود.

گوگل پیکسل 7 اولترا با نمایشگر 2K در راه است

Digital Chat Station، افشاگر باسابقه حوزه فناوری جزئیاتی درباره دو گوشی هوشمند ناشناخته گوگل پیکسل به وسیله شبکه اجتماعی ویبو ارائه نموده است. ظاهراً فاکسکان این دو گوشی را در یکی از کارخانه های چینی خود فراوری می نماید، اما به نظر می رسد که این دو گوشی، پیکسل 7 یا پیکسل 7 پرو گوگل نیستند. به گفته این افشاگر انتظار می رود که یکی از این دو گوشی، گوشی هوشمند تاشوی پیکسل فولد یا پیکسل نوت پد باشد. دیگر گوشی نیز ظاهراً گل سرسبد پرچم داران گوگل خواهد بود.

البته این افشاگر اطلاعات زیادی را در خصوص گوشی تاشوی گوگل به ما نمی دهد. تنها نکته جالبی که در خصوص این گوشی تاشو شایعه شده این است که نسبت به گوشی های زد فولد سامسونگ و ریزر 2022 موتورولا، گوشی تاشوی گوگل نمایشگر بزرگ تری خواهد داشت. به همین دلیل، باید اشاره کنیم که پیش تر نیز انیمیشن هایی برای یک گوشی هوشمند تاشو با برند گوگل در کدهای اولیه اندروید 13 کشف شده بود. Digital Chat Station می گوید گوگل مطمئن نیست که گوشی تاشوی پیکسل فولد زیست بوم اندروید را بهبود می بخشد یا خیر و همین موضوع نیز ممکن است منبع شایعات تأخیر یا لغو این پروژه باشد.

پیش تر رندر های گوگل پیکسل تاشو که در بعضی شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد، نشان داد که نمایشگر این گوشی تاشو در حالت کاملا باز به یک صفحه نمایش 7.6 اینچی تبدیل خواهد شد و از فناوری شیشه فوق نازک سامسونگ (UTG) استفاده خواهد نمود. ظاهراً این نمایشگر از فناوری LTPO مبتنی بر رفرش ریت 120 هرتزی نیز پشتیبانی خواهد نمود. غول موتور جست وجو بعلاوه پتنتی را در سپتامبر سال گذشته با عنوان مکانیزم لولای نرم و چند محوره برای گوشی های تاشو در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری آمریکا (USPTO) ثبت کرد. گفته می گردد که این لولا طوری طراحی شده است که صفحه نمایش گوشی به راحتی بسته گردد و در هنگام استفاده از آن هیچ آسیبی به قطعات گوشی وارد نگردد.

از سوی دیگر این افشاگر اعلام نموده که گوشی پرچم دار گوگل مجهز به سنسور دوربین IMX787 سونی خواهد بود. ظاهراً این سنسور نو در گوشی گوگل پیکسل 7 پرو استفاده نخواهد شد. به نظر می رسد که گوگل این سنسور را در یک گوشی هوشمند با نام مستعار Lynx یا L10 مورد آزمایش قرار داده که نام ها به گوشی گوگل پیکسل 7 اولترا اشاره می نمایند. به گفته Digital Chat Station، این سنسور به عنوان دوربین ثانویه در این گوشی تعبیه خواهد شد.

به همین دلیل افشاگر دیگری به نام Kuba Wojciechowski پیش بینی می نماید که سنسور دوربین IMX787 سونی می تواند به عنوان دوربین تله فوتو این گوشی به انجام وظیفه بپردازد. با این حال Digital Chat Station بیان می نماید که پیکسل 7 اولترا از یک سنسور 50 مگاپیکسلی به عنوان دوربین پریسکوپ چند کانونی استفاده می نماید. ظاهراً این سنسور 50 مگاپیکسلی، حسگر ISOCELL GN1 است. این سنسور همان حسگری است که گوگل در پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به نظر می رسد که این گوشی هوشمند می تواند مجهز به یک دوربین تله فوتو مانند گوشی اکسپریا 1 مارک 4 باشد که سونی اوایل سال جاری آن را معرفی کرد. در حقیقت سنسور دوربین تله فوتو این گوشی قادر است بین فاصله کانونی 85 تا 125 میلی متر بدون افت کیفیت جابجا گردد. این افشاگر بعلاوه ادعا می نماید که نمونه آزمایشی این گوشی هوشمند از نمایشگر با رزولوشن 2K و بدنه سرامیکی بهره می برد.

هنوز تعیین نیست که آیا این گوشی های مذکور راهی به بازار گوشی های هوشمند پیدا می نمایند یا نه. گوگل در رویداد I/O 2022 خود به گوشی سوم سری پرچم دار پیکسل 7 اشاره نکرد، اما این شرکت می تواند با معرفی پیکسل 7 اولترا در رویداد سخت افزاری پاییز سال جاری کاربران را غافلگیر کند.

منبع:

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 مرداد 1401 بروزرسانی: 15 مرداد 1401 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1456

به "گوگل پیکسل 7 اولترا با نمایشگر 2K در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل پیکسل 7 اولترا با نمایشگر 2K در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید