گوشی های مجذوب کننده شیائومی با صفحه نمایش گرد

به گزارش مجله یافان، شیائومی Xiaomi، غول فناوری چینی اخیراً طراحی نوی را برای چهار مدل گوشی هوشمند پیشرفته به ثبت رسانده که از یک صفحه نمایش بزرگ زیبا و گرد، همچنین یک سیستم دوربین بزرگ با قابلیت بزرگنمایی بهره می برند. اطلاعات این اختراع که در سال 2020 در در اداره مالکیت معنوی چین (CNIPA) به ثبت رسیده، در اوایل ماه میلادی جاری منتشر شد که شامل تصاویری از 4 مدل گوشی نو شیائومی است.

گوشی های مجذوب کننده شیائومی با صفحه نمایش گرد

به گزارش مجله یافان به نقل از وبسایت فناوری LetsGoDigital، در اروپا و آمریکا، تلفن های هوشمند شیائومی روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا می نمایند و این سازنده چینی توانسته است از تحریم اعمال شده برضد هواوی نهایت بهره را ببرد. شیائومی سالانه تعداد زیادی از مدل های تلفن را چه در سری مالی Redmi و چه در رده بالای Mi عرضه می نماید. این شرکت بعلاوه به طور مرتب از فناوری ها و طرح های تازه برای استفاده در محصولات آینده خود استفاده می نماید تا بتواند سهم قابل اعتنایی از بازار جهانی را از آن خود کند.

به گزارش مجله یافان، هفته گذشته وبسایت LetsGoDigital از یک تلفن هوشمند ویژه شیائومی Mi اطلاع داد که دوربین سلفی آن در زیر صفحه نمایش و در لبه گنجانده شده است. اوایل ماه جاری میلادی (جولای)، این وبسایت در خصوص گوشی تاشو شیائومی Mi Mix Flip هم گزارشی منتشر کرد و این بار، خبر می رسد که این سازنده چینی یک ثبت اختراع برای یک گوشی هوشمند پیشرفته با صفحه نمایش گرد و سیستم برجسته دوربین عقب را به دست آورده است. این ماجرا مربوط به یک حق ثبت اختراع طراحی است که در آوریل سال 2020 به وسیله نرم افزار موبایل پکن شیائومی در اداره مالکیت معنوی چین (CNIPA) ثبت شد. اسناد این ثبت اختراع، روز آدینه 2 جولای 2021 (11 تیرماه) منتشر شد و شامل 32 تصویر است که چهار مدل مختلف گوشی را نشان می دهد. در تصاویر موجود، ما شاهد هستیم که چهار مدل گوشی هوشمند از نظر دوربین سلفی و گرد بودن قاب با یکدیگر تفاوت دارند. بعلاوه قابل توجه است که سه مدل از چهار مدل، فاقد دکمه های فیزیکی هستند.

مدل اول: این تلفن هوشمند دارای یک قاب گوشه گرد و یک دوربین سلفی دوگانه در مرکز است. در واقع هیچ لبه صفحه ای قابل مشاهده نیست، بنابراین به نظر می رسد دستگاه دارای نسبت خاصی از صفحه نمایش به بدنه است. بعلاوه هیچ دکمه ای در کنار دستگاه دیده نمی گردد. به نظر می رسد قسمت پایین، دسترسی به محفظه سیم کارت و اتصال USB-C را فراهم می نماید. در پشت، یک سیستم دوربین نسبتاً برجسته در گوشه بالا سمت چپ قابل مشاهده است. این سیستم از سه لنز دوربین عظیم تشکیل شده است که قسمت پایین آن یک دوربین عظیمنمایی پریسکوپی است. یک فلاش در سمت راست سه دوربین و دو حسگر اضافی ادغام شده است که نمی توان با اطمینان بیان نمود که برای چه کاری هستند. شاید به اسم مثال، یک سنسور دوربین اضافی یا یک سنسور عمق باشد.

مدل دوم: مدل شماره دو شباهت زیادی به مدل اول دارد، اما این بار از یک دوربین سلفی در حفره یکپارچه شده با نمایشگر، استفاده شده است. تمام جنبه های دیگر طراحی هم همچون مدل اول هستند.

طرح مدل اول و دوم گوشی های مفهومی تازه شیائومی

مدل سوم: با مدل سوم، لبه های صفحه کمی گسترده تر می شوند. این مدل بعلاوه تنها نوع دارای دکمه های فیزیکی است. یک دوربین سلفی قابل مشاهده است که در گوشه بالا سمت چپ واقع شده است. دکمه پاور و دکمه های تنظیم صدا هر دو در سمت راست قرار دارند. نوار های آنتن در بالا و پایین دستگاه و بعلاوه بلندگویی را می بینیم که در کنار اتصال USB-C واقع شده است. اگرچه این مدل ارزانترین مدل است، اما محتمل ترین مدل برای عرضه شیائومی هم به نظر می رسد.

مدل چهارم: مدل 4 دوباره دوربین دو حفره ای را انتخاب نموده است. این بار، اما دوربین سلفی در گوشه بالا سمت چپ قرار گرفته است. قاب این مدل به طور قابل توجهی گردتر نیست و خطوط مستقیم آن یادآور سری گلکسی نوت سامسونگ است. بعلاوه هیچ دکمه فیزیکی در این نوع گوشی وجود ندارد. شیائومی در حال حاضر چندین گوشی هوشمند با یک دوربین عظیمنمایی پریسکوپی در محدوده فروش دارد که در سری های گران قیمت Mi 10 و Mi 11 قرار دارند. صفحه گرد و لبه های باریک صفحه هم نشان می دهد که این یک گوشی رده بالا است.

طرح مدل سوم و چهار گوشی های مفهومی تازه شیائومی

ماه گذشته، شیائومی یک سری از مدل های گوشی های هوشمند Mi را با یک دوربین به خصوص عظیم رونمایی نموده است. این شرکت بعلاوه اولین سازنده در سال 2019 بود که یک دوربین 108 مگاپیکسلی را در یک گوشی هوشمند ادغام کرد. Digital Chat Station یکی از افشاگران مطرح دنیای فناوری، هفته گذشته به وسیله پلت فرم رسانه اجتماعی چینی Weibo اعلام نمود که شیائومی بعلاوه احتمالاً اولین سازنده ای است که دوربین های 192 و 200 تازه مجهز به حسگر های تصویر ISOcell سامسونگ را بکار خواهد برد. این دوربین های با وضوح بالا ممکن است برای اولین بار در گوشی سری Xiaomi Mi 12 استفاده گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1082

به "گوشی های مجذوب کننده شیائومی با صفحه نمایش گرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی های مجذوب کننده شیائومی با صفحه نمایش گرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید