کردستان با موج شدیدتر کرونا روبرو می گردد؟

به گزارش مجله یافان، خبرنگاران/کردستان معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در صورت عدم رعایت اصول بهداشتی و قرنطینگی با موج شدیدتر از بیماری روبرو خواهیم شد که باید شاهد مرگ عزیزان مان به دست خود و در اثر بی ملاحظگی و بی دقتی در رعایت اصول بهداشتی باشیم.

کردستان با موج شدیدتر کرونا روبرو می گردد؟

ابراهیم قادری امروز(17خرداد) در جمع مجله یافان، با توجه به شرایط قرمز کرونا در سنندج، نسبت به بی تفاوتی بعضی شهروندان در این خصوص هشدار داد و اظهار کرد: در صورت بی مبالاتی مبنی بر عدم رعایت اصول بهداشت فردی، رعایت فاصله فیزیکی از دیگران، برگزاری عروسی ­ها و مهمانی ها و ترددهای غیر ضروری در سطح شهر شرایط غیر قابل کنترل و اسفباری در هفته ­های آینده خواهیم داشت و تمام زحمات کنترلی به هدر خواهد رفت.

وی خطاب به شهروندان اضافه نمود: تا حد امکان مواردی همچون ماندن در منزل، پرهیز از حضور در اجتماعات، استفاده از ماسک در فضاهای بسته، حفظ فاصله 2 متری از افراد، دقت در پرهیز از دست زدن به صورت قبل از شستشوی دست ها با آب و صابون، پرهیز از مسافرت برون شهری غیر ضروری، پرهیز از تردد و حضور غیر ضروری در مراکز بهداشتی و درمانی را رعایت نمایند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه نقش بیماران در انتقال ویروس بسیار مهم است، گفت: بیشتر مبتلایان به کرونا علامت ندارند و یا علایم خفیفی دارند و به سادگی می توانند بیماری را به دیگران منتقل نمایند لذا در هر زمان و مکانی در روبرو با هر شخصی موازین بهداشتی را رعایت کنید و هر فردی با علایم گلودرد، سرفه، خستگی مفرط، سردرد و سایر علایم مشکوک، باید خود را مبتلا به کرونا فرض نموده و مراقب باشد دیگران را آلوده نکند.

قادری با بیان اینکه اگر شرایط کرونا به همین منوال پیش برود، مراقبین سلامت، کارشناسان بهداشتی، پزشکان و پرستاران دچار فرسایش خواهند شد، ذکر کرد: اگر تعداد بیماران بیشتر از این گردد، از تحمل کادر بهداشت و درمان خارج خواهد بود چراکه حدود چهار ماه است که کادر بهداشت و درمان به شدت در حال کار و فعالیت هستند و اگر مردم رعایت ننمایند توان آنها بریده خواهد شد.

وی گفت: در صورت عدم رعایت اصول بهداشتی و قرنطینگی با موج شدیدتر از بیماری روبرو خواهیم شد که باید شاهد مرگ عزیزانمان به دست خودمان و در اثر بی ملاحظگی و بی دقتی در رعایت اصول بهداشتی باشیم.

قادری یادآور شد: تداوم همکاری ارگان ها و ادارات مختلف در راستای هم افزایی فعالیت ها، استفاده از ظرفیت همدیگر و جلوگیری از موازی کاری در این شرایط بحرانی برای جلوگیری از شیوع بیماری لازم است و مردم عزیز نیز باید همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای ییام

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 مرداد 1399 بروزرسانی: 14 مرداد 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 389

به "کردستان با موج شدیدتر کرونا روبرو می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کردستان با موج شدیدتر کرونا روبرو می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید