فیلم ، روسیه موشک های فوق صوت آوانگارد را عملیاتی می نماید

به گزارش مجله یافان، وزارت دفاع روسیه اعلام نمود نخستین دسته از موشک های فوق صوت آوانگارد را عملیاتی نموده است.

فیلم ، روسیه موشک های فوق صوت آوانگارد را عملیاتی می نماید

به گزارش مجله یافان به نقل از بی بی سی، مقامات دفاعی روسیه که این خبر را روز سه شنبه 7 دی اعلام کردند، محل به کارگیری موشک ها را اعلام نکردند، اما قبلا ذکر شده بود که موشک ها در کوه های اورال نصب خواهند شد.

ولادیمیر پوتین هفته پیش در کنفرانس خبری سالانه اش ویدئویی از این موشک ها را به نمایش گذاشت و گفت این موشک ها با توانایی حمل کلاهک هسته ای می تواند با سرعت بیش از 20 برابر سرعت صوت حرکت نمایند و دارای یک سیستم پرواز بدون موتور یا گلایدینگ (glide system) هستند که قدرت مانور بالایی به این موشک می دهد و دفاع در برابر آنها را غیر ممکن می نماید.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.

فایل آن را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

موشک آوانگارد در دسامیر 2018 در یک پرتاب آزمایشی در پایگاه موشکی دومباروفسکی در جنوب کوهستان اورال توانست یک هدف تمرینی در فاصله 6000 کیلومتری را هدف قرار دهد.

  • روسیه موشک مافوق صوت غیرقابل رهگیری فراوری نموده است

موشک های آوانگارد می تواند به صورت یک موشک کروز عمل کند و در تمام طول پروازش موتورش روشن باشد یا می توان آن را روی یک موشک بالیستیک قاره پیما کار گذاشت و بعد از جدا شدن از این موشک به صورت بدون موتور یا گلایدر با سرعت فوق صوت به سوی هدف پرواز کند.

در سیستم های گلایدر تشدیدی (boost-glide) (که آوانگارد هم از آن استفاده می نماید) موشک مانند یک موشک بالیستیک معمولی پرتاب می گردد، اما به جای آنکه قوس پرتابی در بالای جو زمین داشته باشد، وسیله سوار بر موشک در بازگشت دوباره (re-entry) در مسیری قرار داده می گردد که به آن امکان ورود به جو با سرعت بسیار بالا را می دهد را می دهد و بعد این وسیله می تواند صدها یا هزاران کیلومتر پرواز بدون موتور یا گلایدینگ انجام دهد.

آوانگارد می تواند سلاح های هسته ای تا قدرت 2 مگاتن را حمل کند.

  • 27 برابر سریع تر از صوت | رونمایی روسیه از پیشرفته ترین موشک هایپرسونیک جهان

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 45

به "فیلم ، روسیه موشک های فوق صوت آوانگارد را عملیاتی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم ، روسیه موشک های فوق صوت آوانگارد را عملیاتی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید