طوفان حاره ای تائوته در 1900 کیلومتری چابهار تشکیل شد

به گزارش مجله یافان، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: طوفان حاره ای تائوته در فاصله 1900کیلومتری از جنوب چابهار تشکیل شد که با نزدیک شدن طوفان به آب های جنوب کشور، ارتفاع موج در دریای عمان به 3 متر افزایش می یابد.

طوفان حاره ای تائوته در 1900 کیلومتری چابهار تشکیل شد

علی ملاشاهی در گفت وگو با مجله یافان گفت: این طوفان هم اکنون در محدوده جغرافیایی مدار 12.5 درجه شمالی و 72.5 درجه شرقی قرار گرفته است و با سرعت حرکت 9 کیلومتر در ساعت به سمت شمال و شمال غرب در حرکت است.

وی اضافه نمود: این طوفان چند ساعت قبل تشکیل شده و به نظر می رسد در روزهای آینده تا حدود عرض 20 درجه پیشروی کند و سواحل استان را به صورت غیر مستقیم تحت تأثیر قرار دهد.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی انتظار می رود طوفان در روزهای آینده تقویت گردد و سرعت وزش آن به 150 کیلومتر بر ساعت برسد.

ملاشاهی اعلام کرد: بارش های فوق سنگین، وزش تندبادهای شدید با سرعت 150 کیلومتر بر ساعت و بیشتر و متلاطم شدن دریا در محدوده فعالیت این طوفان از مخاطرات ناشی از آن است که توصیه می گردد صیادان فراساحل کشور تا زمان فروکش کردن طوفان از تردد در عرض های جغرافیایی درگیر خودداری نمایند.

وی توضیح داد: الگوی فعلی مورد انتظار برای جهت حرکت طوفان، شمال غربی و سواحل کشور پاکستان است اما با توجه احتمال وقوغ تغییرات در این جهت، هر گونه جابجایی در جهت حرکت آن در روزهای آینده اطلاع رسانی می گردد.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: انتظار می رود از روز دوشنبه آثار طوفان تائوته در سواحل استان نمایان گردد و ارتفاع موج در نزدیک سواحل چابهار به حدود 2 تا 3 متر برسد.

ملاشاهی گفت: به طور قطع ارتفاع موج در فراساحل بیشتر از 3 متر خواهد بود بنابراین طوفان موجب اختلال در فعالیت های دریایی می گردد.

وی اضافه نمود: احتمال بروز خسارت به تأسیسات دریایی نیز وجود دارد.

این مسئول اعلام کرد: توصیه می گردد فعالیت های صیادی، تفریحات آبی و تردد کشتی ها متوقف گردد قایق ها به مکان های امن منتقل شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 خرداد 1400 بروزرسانی: 19 خرداد 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 984

به "طوفان حاره ای تائوته در 1900 کیلومتری چابهار تشکیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طوفان حاره ای تائوته در 1900 کیلومتری چابهار تشکیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید