صفاری نیا: اولین خط فراوری واکسن کرونا در پارک فناوری پردیس راه اندازی شد

به گزارش مجله یافان، رییس پارک فناوری پردیس از فراوری واکسن کرونا از سوی 2 شرکت مستقر در این پارک اطلاع داد و گفت: یکی از این شرکت ها نسبت به راه اندازی خط فراوری این واکسن اقدام نموده است.

صفاری نیا: اولین خط فراوری واکسن کرونا در پارک فناوری پردیس راه اندازی شد

به گزارش گروه فناوری مجله یافان؛ مهدی صفاری نیا رییس پارک فناوری پردیس در آیین رونمایی از داروی ضدکرونای سالیراویرا فراوری این دارو را در راستای کاهش آلام بیماران مبتلا به کرونا دانست و اضافه کرد: این دارو توانسته است تاییدیه های لازم را از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان غذا و دارو دریافت کند، ضمن آن که تمام مراحل ایمنی آن پاس شده است.

وی فراوری این دارو را پیروزیتی برای جامعه علمی و دانشمندان کشور دانست و اظهار کرد: در کنار این پروژه در این پارک بیش از 26 شرکت مستقر در پارک در زمینه مقابله با کرونا فعال شدند که از این تعداد 5 شرکت در زمینه فراوری دانش فعال هستند.

صفاری نیا با تاکید بر اینکه این 5 شرکت به دانش فنی فراوری دارو های مقابله با کرونا دست یافتند، ادامه داد: شرکت فراوریکننده سالیراویرا اولین شرکتی در این پارک است که پیروز به اخذ تاییدیه ها شد.

رییس پارک فناوری پردیس از فعال شدن دو شرکت در زمینه فراوری واکسن کرونا اطلاع داد و گفت: یکی از این شرکت ها در حال راه اندازی خط فراوری هستند و در آینده نزدیک این واکسن معرفی خواهد شد.

به گفته وی این واکسن که خط فراوری آن در حال راه اندازی است، در حال اخذ تاییدیه های ضروری است.

وی با بیان اینکه سه شرکت در زمینه فراوری کیت های تشحیص کرونا فعال شدند، خاطر نشان کرد: 8 شرکت در زمینه تجهیزات پزشکی تحقیقاتی را اجرایی کردند و پیروز به فراوری بعضی تجهیزات مورد احتیاج کشور در زمینه کرونا شدند.

وی فراوری ماسک را از دیگر دستاورد های شرکت های مستقر در این پارک مطرح کرد و یادآور شد: 4 شرکت نیز خط فراوری خود را برای مقابله با کرونا تغییر کاربری دادند.

رییس پارک فناوری پردیس میزان فروش شرکت های این پارک را 5 هزار میلیارد ریال ذکر کرد و اضافه کرد: برای شرکت ها 44 میلیارد تومان یاری اقتصادی شد، ولی نیار شرکت ها 120 میلیارد ریال است که قصد داریم از سیستم بانکی و سایر نهاد های اقتصادی تامین کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 تیر 1400 بروزرسانی: 5 تیر 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1012

به "صفاری نیا: اولین خط فراوری واکسن کرونا در پارک فناوری پردیس راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صفاری نیا: اولین خط فراوری واکسن کرونا در پارک فناوری پردیس راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید