سلطانی: کمبود یک سهمیه تکواندو با یک مدال در المپیک جبران می شود، چند سال از عمرم کم شد!

به گزارش مجله یافان، سرمربی تیم تکواندو پاس تهران بر این باور است که کمبود یک سهمیه ایران در المپیک 2020 با کسب مدال در این مسابقات جبران خواهد شد.

سلطانی: کمبود یک سهمیه تکواندو با یک مدال در المپیک جبران می شود، چند سال از عمرم کم شد!

مرتضی سلطانی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی مجله یافان، در خصوص تساوی مقابل دانشگاه آزاد در هفته هشتم لیگ برتر تکواندو گفت: واقعا دیدار مقابل دانشگاه آزاد حساس و نفس گیر بود. در این دیدار چند سال از عمر من کم شد و واقعا پیر شدم. در این مسابقه ابتدا 4 بر صفر عقب افتادیم و در ادامه پیروز به کسب تساوی شدیم، اما واقعا در این دیدار می توانستیم برنده باشیم. شکسته شدن انگشت دست عرفان حیدری و باخت بازیکن وزنِ یک ما که روی پیروزی او حساب کرده بودیم باعث شد معادلات ما به هم بخورد.

وی در خصوص کسب جایگاه سوم در خاتمه نیم فصل لیگ برتر تکواندو گفت: واقعا با دست خالی پیروز به کسب این عنوان شدیم. مسائل متعدد درون سازمانی داریم که نمی توانیم برخی از آنها را عنوان کنیم، اما با همه این مسائل پیروز به کسب این نتایج شدیم که باید بابت آن از همه بچه ها و اعضای کادرفنی تشکر کنم. هیچ کدام از اعضای تیم ما تا امروز یک ریال دریافتی نداشته اند و حتی از جیب خود خرج کردیم. باید از ملکی سرپرست تیم تشکر کنم که حمایت هایی در حد توان خود از تیم داشت. خدا را شاکر هستیم که با وجود مسائل بالاتر از دانشگاه آزاد، مس کرمان و فرمانیه که تیم های خوب و متمولی هستند در رتبه سوم قرار داریم.

سرمربی تیم پاس تهران در خصوص اینکه در ابتدای فصل پیش بینی حضور در جایگاه سوم را داشته است، بیان نمود: با قطعیت این جایگاه را پیش بینی نمی کردیم، اما خودمان را بین چهار تیم نخست می دانستیم. بچه های ما پتانسیل پیروزیت دارند و امیدوارم در خاتمه فصل سکوی سومی خود را حفظ کنیم. از ابتدای مسابقات بیان نمودم که شهرداری ورامین با توجه به کادرفنی قوی و پتانسیل بالای بازیکنان قهرمان خواهد شد. این تیم در هفته خاتمهی نیز پیروز به شکست تیم خوب کن شد.

سلطانی در خصوص نقدها به سطح پایین مسابقات لیگ برتر تکواندو و فقر تکنیکی بازیکنان گفت: سطح لیگ ما خوب است، اما قبول دارم بیشتر بازیکنان ما جسارت اجرای تکنیک های ریسکی، چرخشی و فیلیپینی را ندارند. باور کنید برخی بازیکنان ما حتی این تکنیک ها را بلد نیستند و برخی دیگر نیز شهامت اجرای آن را ندارند. در تمرینات ما امکان ندارد که مدت نیم ساعت از زمان تمرینات به اجرای تمرینات چرخشی اختصاص ندهیم، اما باز هم برخی بازیکنان در اجرای این تکنیک ها ضعیف هستند یا شهامت لازم را ندارند، اگر چه در سال جاری ضربات چرخشی بیشتر از گذشته شده است.

وی در خصوص کسب دو سهمیه المپیک توسط ملی پوشان تکواندو ایران شرح داد: اگر بخواهیم نسبت به دوره گذشته مقایسه کنیم ما پسرفت داشتیم، اما واقعا شرایط کسب سهمیه المپیک سخت و پیچیده بود. سجاد مردانی در فینال گرندپری در اوج آمادگی قرار داشت و جز بدشانسی موضوع دیگری در عدم کسب سهمیه او دخیل نبود؛ البته او در گرنداسلم واقعا دور از انتظار ظاهر شد.

سلطانی گفت: امیدوارم با توجه به پتانسیل میرهاشم حسینی و آرمین هادی پور در المپیک عملکرد خوبی داشته باشیم. میرهاشم توانایی شکست تمامی رقبای خود را دارد و این را با شکست آنها ثابت کرده است. مطمئنم در المپیک اگر روز، روز بچه ها باشد با مدال بازخواهیم گشت و کمبود یک سهمیه را با مدال جبران خواهیم کرد. برای ما مهم کسب مدال است و با این اتفاق یک سهمیه از دست رفته جبران خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 34

به "سلطانی: کمبود یک سهمیه تکواندو با یک مدال در المپیک جبران می شود، چند سال از عمرم کم شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلطانی: کمبود یک سهمیه تکواندو با یک مدال در المپیک جبران می شود، چند سال از عمرم کم شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید