ساخت موزه نویسنده جوجه اردک زشت با الهام از داستان درخت زیرزمینی

به گزارش مجله یافان به نقل از لیت هاب، یک تیم معماری از کشور ژاپن موزه ای برای هانس کریستین اندرسن نویسنده مشهور دانمارکی طراحی کرده اند که گفته می شود با الهام از داستان های نوشته شده توسط خود اندرسن بوده است. این موزه قرار است در شهر ادنسه زادگاه و محل زندگی نویسنده دانمارکی ساخته شود.

ساخت موزه نویسنده جوجه اردک زشت با الهام از داستان درخت زیرزمینی

هانس کریستین اندرسن نویسنده معروف دانمارکی به خاطر نوشتن داستان هایی مثل پری دریایی کوچولو، بندانگشتی، جوجه اردک زشت، زندگی من، ملکه برفی، دخترک کبریت فروش و لباس جدید پادشاه به شهرت جهانی رسید.

یکی از داستان های نوشته شده این نویسنده دانمارکی که کمتر از شهرت جهانی برخوردار است، تیندرباکس است که ماجرای درختی را روایت می کند که زیر زمین زندگی می کند. در جهانی زیرزمینی و تخیلی محیط زیست این درخت ماجراهای عجیب و غریب بسیاری اتفاق می افتد. این داستان تخیلی حالا توسط کنگو کوما معمار ژاپنی و همکارانش به واقعیت تبدیل شده است و قرار است در قالب موزه آثار نویسنده دانمارکی ساخته شود.

هنریک لوبکر مدیر دانمارکی ساخت این موزه جدید می گوید: جهانی خلق شده توسط اندرسن هنوز ناشناخته است و بسیاری از ابعاد داستان های این نویسنده باید بیشتر معرفی شود. وی گفت: در موزه جدید سعی شده است ابهام و تخیل هنری اندرسن در ترسیم جهانی خودش را به واقعیت تبدیل شود.

خانواده هانس کریستین اندرسن از افراد سرشناس دانمارکی بودند، اما خود اندرسن بیشتر شهرت خود را از نوشتن داستانهای تخیلی اش کسب کرد. داستان های این نویسنده به 150 زبان ترجمه شده است و همچنان میلیون ها نسخه از آنها در سراسر جهان چاپ می شود. او حدود 220 داستان تخیلی نوشته است. داستان ملکه برفی در سال 2013 به کارگردانی کریس باک و جنیفر لی و با حمایت کمپانی والت دیزنی، به صورت انیمیشن و با نام frozen (منجمد) ساخته شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 30 فروردین 1400 بروزرسانی: 30 فروردین 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 906

به "ساخت موزه نویسنده جوجه اردک زشت با الهام از داستان درخت زیرزمینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت موزه نویسنده جوجه اردک زشت با الهام از داستان درخت زیرزمینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید