ساخت موزه ای اختصاصی برای خالق نقاشی جیغ

به گزارش مجله یافان، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، ساخت موزه ای اختصاصی برای خالق نقاشی جیغ صورت پذیرفت.

ساخت موزه ای اختصاصی برای خالق نقاشی جیغ

موزه ای تازه برای ادوارد مونک نقاش نامدار نروژی در اسلو افتتاح شد و تابلو نقاشی مشهور جیغ نیز یکی از قابل توجه ترین آثار این موزه است. با این حال بازدیدکنندگان از این موزه تا زمان ورود از این خبر نداشتند که با کدام یک از نسخه های متفاوت این نقاشی روبرو خواهند شد.

جیغ که در آن یک نفر در حالی که با دستانش سرش را گرفته در مقابل پس زمینه ای انحنادار از غروب واقع شده است، از اقامت مونک در برلین در سال 1892 یعنی زمانیکه این نقاش 28 ساله بود و از چهره های اصلی جنبش نمادگرایی محسوب میشد، نشات گرفته است.

مونک، نقاشی جیغ را بین سالهای 1893 تا 1910 بارها با روشهای مختلف نقاشی کرد. به گفته مدیر این موزه تازه، این موزه سه مورد از این نقاشی ها را در اختیار خواهد داشت، اما به علت آسیب پذیر بودن این نقاشی ها به نوبت به نمایش گذاشته خواهند شد.

از زمان درگذشت مونک در سال 1944 این نقاشی بارها بر روی لوازم مختلف همانند تی شرت ها و کتابچه ها چاپ شده و حتی به یک ایموجی تبدیل شده است.

تاسیس این موزه در اسلو سالها موضوع مباحثه بوده است.

با اینکه مجموعه عظیمی از آثار مونک جاذبه اصلی این موزه محسوب می گردد، اما این موزه خانه نمایشگاه ها و فعالیت های دیگری نیز خواهد بود.

منبع: همگردی
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1210

به "ساخت موزه ای اختصاصی برای خالق نقاشی جیغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت موزه ای اختصاصی برای خالق نقاشی جیغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید