رشته های علوم انسانی، اجتماعی و رفتاری با رویکرد اسلامی بازنگری می شوند

به گزارش مجله یافان، رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه تمام رشته های علوم انسانی، اجتماعی و رفتاری را باید با رویکرد دینی و اسلامی بازنگری کنیم، تاکید کرد: فرآیند ها در بازنگری رشته ها و همچنین تصویب رشته های تازه نیازمند تسریع هستند.

رشته های علوم انسانی، اجتماعی و رفتاری با رویکرد اسلامی بازنگری می شوند

به گزارش گروه دانشگاه مجله یافان به نقل از دانشگاه تهران؛ سیدمحمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در جمع اعضای هیئت علمی دانشکده معارف و اندیشه اسلامی این دانشگاه بیان نمود: انتظار می رود دانشکده های الهیات و معارف اسلامی و معارف و اندیشه اسلامی در دانشگاه تهران، نقشی محوری در کمیته تحول علوم انسانی داشته باشند و کمک کنند تا همه رشته ها و دروس حوزه علوم انسانی و اجتماعی را با نورافکن معارف اسلامی بازنگری کنیم.

وی در بخش دیگر سخنانش از تصویب راه اندازی دانشکده حکمرانی در دانشگاه تهران از طریق کمیسیون دائمی هیات امنای دانشگاه خبر داد و گفت: لازم است در این دانشکده بر روی موضوعاتی نظیر حکمرانی اسلامی و مدل حکمرانی دینی کار کنیم.

رئیس دانشگاه تهران همچنین با اشاره به شعار دانشگاه تهران مبنی بر جهاد علمی برای تحقق دانشگاه کارآفرین با رویکرد مسئولیت پذیری اجتماعی، گفت: اگر می خواهیم جهاد علمی اتفاق بیفتد، باید به شیوه های عقلانی که چتر معنویت بر روی آن برافراشته باشد و منتهی به عملگرایی شود، اقدام کنیم.

وی در تبیین چارچوب های کلی تعیین روسای دانشکده ها در دانشگاه تهران نیز مطرح نمود: آن عقلانیتی که در جهاد علمی به آن تاکید می کنیم، حکم می کند که در تعیین مدیران به خرد جمعی مراجعه کنیم و دستیابی به خرد جمعی هم با جویا شدن نظر ذی نفعان ممکن می شود. در این راستا نظرخواهی از اعضای هیات علمی و کارکنان دانشکده ها اجرا می شود.

مقیمی همچنین از دارا بودن مرجعیت علمی، ارزش مداری، اخلاق مداری، مردم داری و دارا بودن توان اجرایی به عنوان ویژگی های مدنظر در انتخاب گزینه نهایی روسای دانشکده ها نام برد.

دانشکده معارف و اندیشه اسلامی در سال 1390 و با هدف ارتقای کیفیت ارائه دروس معارف و تربیت مدرسان معارف اسلامی برای دانشگاه های کشور تاسیس شد. اعضای هیئت علمی این دانشکده در دیدار با رئیس دانشگاه تهران به طرح دیدگاه های خود درباره بازنگری در علوم انسانی و اعلام نظر درباره موضوعات مدیریتی دانشکده پرداخته و همچنین موضوعاتی درباره بهسازی و توسعه فضای فیزیکی این دانشکده مطرح شد. کارکنان این دانشکده نیز در حوزه های تحول اداری و استخدامی و همچنین مسائل رفاهی با رئیس دانشگاه مصاحبه کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 بهمن 1400 بروزرسانی: 12 بهمن 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1285

به "رشته های علوم انسانی، اجتماعی و رفتاری با رویکرد اسلامی بازنگری می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشته های علوم انسانی، اجتماعی و رفتاری با رویکرد اسلامی بازنگری می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید