خنده های ابدی؛ کمدین هایی که از بین ما رفتند

به گزارش مجله یافان، روزنامه جام جم -فاطمه شهدوست: فکرش را بکنید، حتی بعد از این که دیگر در این دنیا نیستید هم اسم تان هر جا که می آید لبخند روی لب ها می نشاند و تا سال های سال با همان نام و تصویری که باقی مانده در شادی شاید حتی کوچک خیلی ها سهیم خواهید بود. نمی خواهیم فضا را شاعرانه کنیم، اما این داستان واقعی است و خیلی ها مثل بازیگران به واسطه شغل و هنرشان آن را رقم زده اند.

خنده های ابدی؛ کمدین هایی که از بین ما رفتند

چه شد که این ها را گفتیم؟ بله، خبر درگذشت علی ابولحسنی در روز گذشته باعث شد تا بازهم خیلی از این خاطرات و قصه هایی که همه مان با آن روزگار گذراندیم دوباره زنده شود و یاد چهره هایی بیفتیم که همان ماجرا را دارند و یادشان هم خنده روی لب هایمان می آورد. در ادامه هم علاوه بر این بازیگر، مختصر و مفید خاطره بازی کوچکی کردیم با برخی دیگر از چهره هایی که به طور ویژه تری در دنیای خنده های ما سهمی داشتند.

آقای خنده و گریه

شما هم احتمالا او را در یکی از کار های مهران مدیری دیده بودید، البته از بین بازیگران و چهره های پر سرو صدای این مجموعه ها علی ابوالحسنی جزو کاراکتر های آرام و حتی به ظاهر جدی تری محسوب می شد که سابقه حضور در سریال هایی مثل ارمغان تاریکی و روزگار جوانی را هم داشت.

او اهل کرمانشاه بود و بازیگری در تلویزیون را با جنگ 77 و برخی دیگر از مجموعه های طنز مدیری در دهه 70 شروع کرد. ساعت خوش، ببخشید شما؟ و پلاک 14 هم از دیگر کار های او هستند. اجرا و برنامه سازی به خصوص در شبکه های استانی هم اتفاق دیگری بود که در کارنامه کاری او از دهه 80 به بعد رقم خورد. ابوالحسنی روز گذشته به دلیل عارضه قلبی دار این دنیای فانی را وداع گفت.

از مرگ تا زندگی

حسین خان محب اهری هم جزو بازیگر هایی است که تا آخرین لحظات زندگیش با درد جنگید، اما به معنای واقعی کلمه با عشق کارش را ادامه داد. علی البدل، دوردست ها، بیمار استاندارد، حالت خاص، پایتخت و... جزو کار های اخیر او بودند.

محب اهری بعد از سال ها درگیری با بیماری سال گذشته بر اثر ایست قلبی درگذشت، اما بیشمار تصویر از خودش به جا گذاشته که هر کدام برای خود دنیایی دارند.

به وقت ساعت خوش

ساعت خوش برای داوود اسدی هم جزو برنامه هایی بود که باعث شد تا او شناخته شود و تصویر همیشگی در این قاب از او به یادمان بماند. علاوه بر این ها دهه 70 برای آقای بازیگر یک دهه طلایی محسوب می شود، چرا که در آن زمان بیش از 17 اثر در کارنامه کاری او ثبت شده است.

اسدی که سابقه نویسندگی هم دارد با پرواز 57 و ساعت خوش که ساخته مهران مدیری است، چهره پرخنده را که گاهی با گیجی و سرخوشی ویژه ای همراه بود از خود به جا گذاشته است. صد و یک راه برای ذله کردن پدر و مادر ها و نرگس هم مجموعه های دیگری هستند که این بازیگر در آن ها حضور داشته است. این بار هم سکته قلبی در فروردین 87 به سراغ اسدی رفت و باعث درگذشت او در 38 سالگی شد.

لبخند طلایی

تا اسم عارف لرستانی می آید، خیلی ها یاد قهوه تلخ می افتند. او هم جزو چهره هایی است که از همراهان تقریبا همیشگی مهران مدیری محسوب می شود و از جنگ 77 گرفته تا مرد دوهزار چهره و در حاشیه نقش های مختلفی را بازی کرده که هر کدام امروز دنیایی از خاطره و لبخنداند. گفتیم لبخند، اگر از دوستان و نزدیکان عارف بپرسید، همه لبخند او را جزو

ویژگی های اصلی که در ذهنشان از او ثبت شده می دانند. او هم در سن 45 سالگی و فروردین ماه سال 96 بود که بر اثر ایست قلبی درگذشت.

از لبخند تا تاریخ

یکی دیگر از بازیگران لبخندساز، محمود بنفشه خواه است. ماجرا های آقای خیرخواه در اواسط دهه شصت جزو اولین کار های اوست، در ادامه هم می شود به باغچه مینو، بدون شرح، خواب و بیدار، پشت کنکوری ها و... اشاره کرد. او علاوه بر این هادر مجموعه ولایت عشق هم نقش آفرینی کرده است. بنفشه خواه هم جزو بازیگرانی بود که لحن ویژه ای داشت و اغلب با چهره ای جدی موقعیت های طنز را شکل می داد.

غلام آقای معروف و بانو

کیومرث ملک مطیعی که معرف حضورتان هست، همان غلام شیش لول بند معروف که در زیر آسمان شهر برای خودش برو بیایی داشت و بیشتر از 70 فیلم و سریال در کارنامه کاری اش ثبت شده است. در کنار شیوه بازیگری، چهره و فرم خاص صورت او باعث می شد تا همیشه جان ویژه ای به خیلی از نقش ها بدهد. ملک مطیعی که در 73 سالگی و بازهم به دلیل عارضه قلبی در سال 89 درگذشت، در سریال های هوش سیاه، مامور بدرقه، مدار صفر درجه و... هم ایفای نقش کرده است.

و، اما نمی شود اسم غلام بیاید و یاد ملکه رنجبر نیفتیم یا برعکس، بازیگری که همین چند روز پیش در 81 سالگی از بین ما رفت و با آقا غلام در زیرآسمان شهر برایمان خاطرات زیادی را رقم زد. چهره مهربان و صدایی که او را منحصر به فرد کرده بود هم از ویژگی های معروف خانم ملکه است.

منبع: برترین ها
انتشار: 4 شهریور 1399 بروزرسانی: 4 شهریور 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 431

به "خنده های ابدی؛ کمدین هایی که از بین ما رفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خنده های ابدی؛ کمدین هایی که از بین ما رفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید