خطرناک ترین پیست های اسکی دنیا کدامند؟

به گزارش مجله یافان، ورزش اسکی ورزشی مفرح و پرانرژی است و برای عاشقان آدرنالین می تواند یکی از برترین گزینه ها باشد، البته داشتن مهارت کافی و آشنایی با خطرات راستا را هم نباید فراموش کنیم.

خطرناک ترین پیست های اسکی دنیا کدامند؟

ماجراجویان اغلب راه های مختلفی برای غلبه بر محدودیت ها پیدا می نمایند. اسکی بازان هم حس آدرنالین بیشتر را در رویارویی با دامنه های شیب دار و خطرناک تجربه می نمایند. اما دردسرها و مسائل زمانی خود را نشان می دهند که شما خطرات بالقوه موجود را نادیده بگیرید و بدون ارزیابی درست و واقع بینانه مهارت های خود، پا به راستا های اسکی پرخطر بگذارید.

برخی از راستا های اسکی شیبی حدود 80 درصد دارند، و در واقع باید مطمئن باشید که با سقوط از آن ها برای متوقف شدن راهی جز رسیدن به آخر راستا وجود ندارد. برخی از راستا ها هم به علت ریزش زیاد بهمن به طور کامل بسته هستند.

خطرناک بودن راستا هایی که در ادامه به آن ها اشاره می گردد، به دلایلی چون شیب زیاد دامنه، ارتفاع و عوامل مختلف دیگر است.

در اینجا موارد تلفات جانی و صدمات جسمی به خاطر کامل و دقیق نبودن آمار در نظر گرفته نشده است، بعلاوه تعداد زیادی از حوادث رخ داده، به درستی گزارش نشده اند.

اگر فکر می کنید اسکی کردن تنها به معنی پریدن از هلیکوپتر روی تپه و بعد ادامه دادن راستا تا آخر است بهتر است در این باره تجدید نظر کنید.

1. Corbets Couloir، وایومینگ

مشخصاتی از قبیل ارتفاع 3185 متری و درجه بندی دو لوزی (شیب بسیار تند، مناسب برای اسکی بازان حرفه ای) کافی است تا این راستا را به عنوان ترسناک ترین راستا اسکی آمریکا مطرح کند.

این راستا در فهرست آرزوهای تعداد زیادی از اسکی بازان حرفه ای قرار گرفته است که دوست دارند این راستا را تجربه نمایند اما فقط نگاه کردن به آن کافی است تا به وحشتناک بودن آن پی ببریم.

دو نقطه ابتدایی برای این راستا وجود دارد که نتیجه وارد شدن به هر دوی آن ها چیزی جز سقوط آزاد به محض آغاز کار نیست.

گزینه اول با ارتفاعی 3 تا 5 متری همراه است اما در ادامه راستا با صخره های زیادی روبه رو می شوید که اگر به موقع از خودتان واکنش نشان ندهید، تجربه تلخی را از این راستا به یادگار می برید.

گزینه دوم به طور کلی بدون صخره است؛ اما در عوض، بسته به میزان بارش برف معمولا ارتفاعی به میزان 6 متر دارد. میزان شیب این راستا 50 درجه است، در نتیجه سرعت شخص در آن به میزان زیادی افزایش پیدا می نماید.

2. Grand Couloir، فرانسه

این راستا ترسناک که در کنار تله کابین قرار گرفته است، زمانی به عنوان پرشیب ترین راستا با درجه بندی لوزی مشکی (راستا با شیب تند برای اسکی بازان ماهر) در بین تمام پیست های اسکی جهان مطرح بود.

گفته می گردد راستای که به ایستگاه تله کابین می رسد، به علت این که باریک و پوشیده از یخ است، به عنوان سخت ترین قسمت آن شناخته می گردد.

در ابتدای راستا شیب آن 35 درجه است که در ادامه این میزان به 30 درجه می رسد.

3. Mayrhofen، اتریش

میانگین شیب 78 درصد، این دامنه را به پرشیب ترین نقطه در کل اتریش تبدیل نموده است.

معروفیت این راستا در حال حاضر به خاطر شیب تند و چالش برانگیز بودن آن است. چرا که یخی بودن سطح آن، این راستا را برای اسکی بازان چالشی نموده است.

4. Olympiabakken, Kvitfjell، نروژ

طولانی ترین دامنه در نروژ با طولی نزدیک به 3 کیلومتر در Kvitfjell قرار گرفته است که بیش از 800 متر امتداد می یابد و در بسیاری از نقاط شیب آن بسیار زیاد است.

جای تعجب نیست که از Olympiabakken به عنوان راستا المپیک زمستانی استفاده می گردد.

این پیست به خاطر میزبانی مسابقات اسکی سرعت و اسکی مارپیچ سرعت در المپیک زمستانی سال 1994 معروفیت دارد.

اسکی باز اتریشی Matthias Lanzinger در سال 2008 پس از حادثه ای که در همین راستا برایش رخ داد، مجبور شد پای چپش را از زیر زانو قطع کند.

5. Christmas Chute، آلاسکا

این راستا که در بزرگ ترین پیست آلاسکا قرار گرفته است، طولی به میزان 300 متر با شیبی 50 درجه ای دارد و تنها برای استفاده افراد ماهر و حرفه ای است.

حتی همین اسکی بازان ماهر و حرفه ای نیز نباید درجه بندی دو لوزی این دامنه را دست کم بگیرند.

برای رسیدن به این جا باید تا ارتفاع 855 متری و نقطه Chair 6 بالا رفت.

این راستا یک راستا باریک، پوشیده از یخ و بسیار ترسناک است که با دیوارهایی صخره ای از دو طرف احاطه شده است.

منبع: کجارو / foxnews.com
انتشار: 22 تیر 1401 بروزرسانی: 22 تیر 1401 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1434

به "خطرناک ترین پیست های اسکی دنیا کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطرناک ترین پیست های اسکی دنیا کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید