خرید در گوا، راهنمای بازارها و مراکز تجاری

به گزارش مجله یافان، گوا، مقصد گردشگری محبوبی است که طرفداران زیادی دارد. در این مقصد ساحلی به غیر از تفریحات معمول ساحلی، فرصت های زیادی برای خرید وجود دارد؛ از بازارهای محلی و شبانه گرفته تا مراکز خرید مدرن.

خرید در گوا، راهنمای بازارها و مراکز تجاری

سفر به مقصدهای گردشگری مجذوب کننده و دست خالی برگشتن، چیزی نیست که شما را راضی و شاد کند. به هر حال در طول سفر، حتی اگر بودجه محدودی داشته باشیم، زمان و مبلغی را برای خرید سوغات در نظر می گیریم. آن هم در مقصدی مثل گوا که تنوع محصولات، مراکز خرید و قیمت ها در آنجا بسیار قابل توجه است. گوا، مقصدی رویایی برای علاقه مندان به خرید است.

در گوا، قدم زدن در بازارچه ها و چانه زدن سر قیمت محصولات، یکی از تفریح های مورد علاقه گردشگران است. از جدیدترین محصولات برندهای برتر مد تا بهترین محصولات محلی و صنایع دستی را از مراکز تجاری و بازارچه های گوا می توانید خریداری کنید. محوبیت گوا به عنوان یک مقصد گردشگری در هند، باعث شده که تنوع محصولات و مراکز تجاری آن بسیار زیاد باشد. در ادامه با مهم ترین منطقه ها خرید و بازارچه های گوا آشنا می شویم که فرصت هایی عالی برای خریدی مقرون به صرفه و باکیفیت را در اختیارتان می گذارند.

برای سفر به گوا می توانید تور هند را در مجله یافان جستجو کرده و بهترین آفر تور را از میان آژانس های معتبر مسافرتی با پایین ترین قیمت خریداری کنید. همچنین برای داشتن برنامه ریزی دقیق تر برای سفر خود، مجله یافان فهرست کاملی از جاهای دیدنی هند را در اختیار شما قرار داده است که ضمن کسب اطلاعات لازم، سفر راحت تر و بهتری به هند داشته باشید.

تورهای مقرون به صرفه هند

چهارشنبه بازار آنجونا (Anjuna Wednesday (Flea) Market)

بازار آنجونا هر چهارشنبه در ساحل آنجونا برپا می شود. غرفه های بی شمار این بازار، انواع محصولات از جمله صنایع دستی، بانوج، زیورآلات، لباس های ساحلی، سوغات و محصولاتی از این دست را عرضه می کنند. این بازارچه را به خاطر اجرای موسیقی زنده نیز می شناسند. اگر می خواهید خرید کنید و در محیطی پرشور و هیجان با حال و هوای بومی، قدم بزنید حتما به این بازار سر بزنید.

این بازار، سرزنده ترین بازار محلی گوا است و از آنجایی که در یک ساحل مشهور واقع شده است، طرفداران زیادی دارد. نه تنها اهالی به اینجا مراجعه می کنند بلکه بسیاری از بازدیدکنندگان آن را گردشگران خارجی تشکیل می دهند. کیف و کفش، پوشاک، سوغات، خوراکی و انواع صنایع دستی با بهترین قیمت و کیفیت در این غرفه ها پیدا می شود. در این بازار می توانید مهارت خود در چانه زدن را محک بزنید. البته چانه زدن در این بازار ضروری است و هر چه بیشتر در این کار مهارت داشته باشید، تخفیف های بهتری می گیرید.

قیمت بسیاری از محصولات این بازار، معقول و مقرون به صرفه است. هتل های زیادی در این منطقه ساحلی قرار دارند که دسترسی بسیار راحتی به بازارچه دارند.

جمعه بازار ماپوسا (Mapusa Friday Market)

جمعه بازار ماپوسا هر هفته جمعه ها در ماپوسا برپا می شود. در این بازارچه، محصولاتی مثل انواع ادویه جات، ماهی های خشک و تازه، محصولات محلی، ترشی، سوسیس های محلی، اشیای قدیمی، وسایل دکوری، سکه های قدیمی، شیرینی، ساری و... به فروش می رسد. این بازارچه بیشتر برا اهالی گوا است تا در آن محصولات مورد نیاز یک هفته خود را تهیه کنند.

برای اینکه حس و حال واقعی زندگی در گوا را تجربه کنید، حتما به این بازار سر بزنید. در این بازار، فروشنده های محلی و فروشنده هایی از سایر نقاط گوا محصولات خود را عرضه می کنند و بسیاری از محصولات مستقیما از طریق تولیدکننده یا هنرمندان محلی عرضه می شود. اینجا برای خرید سوغات هم مناسب است مثلا در بعضی از غرفه های آن انواع منسوجات با طرح های سنتی و صنایع دستی بومی به فروش می رسد. خلاصه هر آنچه که گوا به داشتن آنها معروف است، در این بازار پیدا می شود.

این بازار تا غروب آفتاب به فعالیت خود ادامه می دهد بنابراین باید خودتان را زودتر برسانید. بازارچه وسعت زیادی دارد در نتیجه باید زمان کافی برای بازدید از آن در نظر بگیرید تا بتوانید به همه غرفه ها سر بزنید.

بازار پانجی (Panjim Market)

بازار پانجی، بزرگترین بازار در گوا است. نه تنها اهالی، بلکه گردشگران نیز از آن استقبال می کنند. به خاطر غرفه های محلی و فروشگاه های مدرن و تنوع محصولات بازار، حتما زمانی را باید برای بازدید از آن در نظر بگیرید.

بازار ساحلی Baga

بازار ساحلی باگا هر هفته شنبه ها در ساحل Baga برپا می شود. از این بازار می توانید غذای دریایی، منسوجات، محصولات سفالی و ابزار آشپزخانه خریداری کنید. انواع محصولات بومی و روستایی، صنایع دستی، حکاکی روی چوب و... در این بازار عرضه می شود. غرفه های تتوی موقت با حنا و فالگیری، بخش دیگری از بازار را تشکیل می دهند که طرفداران خاص خود را دارد.

میدان بازار Calangute (Calangute Market Square)

میدان بازار کالانگوته هر هفته شنبه ها در ساحل Calangute در نزدیکی دفتر پست، برپا می شود. در این بازار محصولات گوشتی و غذایی محلی، منسوجات سنتی، ظروف و اشیای سفالی، لوازم خانگی، سوغات و صنایع دستی، محصولات چرمی، لباس و... عرضه می شود.

این بازار در ساحلی پرطرفدار واقع شده است و تعداد غرفه های آن زیاد است. صنایع دستی ساخته شده با صدف از محصولاتی است که در این بازار زیاد پیدا می شود. حتی بعضی از غرفه ها غذای داغ و لذیذ مثلا میگوی سرخ شده سرو می کنند.

بازارهای شبانه

در بعضی از مقصدهای گردشگری دنیا، بازارهای شبانه رواج زیادی دارند. این بازارها معمولا با غروب آفتاب کار خود را شروع می کنند و تا دیروقت به فعالیت خود ادامه می دهند. بازارهای شبانه معمولا حال و هوای پرشور و هیجانی دارند و در واقع جاذبه تفریحی محسوب می شوند و به غیر از خرید و فروش، تفریح های دیگری نیز در آنها پیدا می شود؛ مثلا غرفه های فروش غذای خیابانی و محلی، اجراهای هنری و رویدادهای فرهنگی و...

گوا یکی از آن مقصدهایی است که بازارهای شبانه دارد. در ادامه دو مورد از بازارهای شبانه گوا را معرفی می کنیم .

شنبه بازار شبانه

شنبه بازار آرپورا هر هفته شنبه ها در آرپورا (Arpora) برپا می شود. این بازار را یک آلمانی به نام اینگو گریل راه انداخته است و مفهوم بازارهای شبانه را در این منطقه جا انداخته است. این بازار را به خاطر صنایع دستی تبتی، راجستانی و کشمیری می شناسند. غیر از این محصولات، سوغاتی ها و صنایع دستی دیگری مثل سنگ های نیمه قیمتی، نقاشی، کتاب و لباس، آلات موسیقی و محصولات مرتبط با موسیقی، زیورآلات فانتزی در این بازار عرضه می شود. غرفه هایی در این بازار به فروش غذا اختصاص دارند که از آنها می توانید غذاهای سنتی و محلی و غذاهای بین المللی را خریداری کنید.

برای خرید در گوا، حتما این بازار را انتخاب کنید و حتی اگر قصد خرید کردن هم ندارید، حتما زمانی را برای گشت وگذار در این بازارچه در نظر بگیرید. بانوج، منسوجات گلدوزی شده، فرش و انواع لباس ها و زیورآلات سنتی، در بسیاری از غرفه های رنگارنگ این بازارچه، توجه عابران را جلب می کنند.

در این بازار، صنایع دستی و سوغاتی هایی پیدا می شود که گرانتر و باکیفیت تر هستند و آن را در جای دیگر در گوا نمی توانید به راحتی پیدا کنید. این صنایع دستی مستقیما از طرف هنرمندان عرضه می شوند و تخفیف های قابل توجهی برای خریداران واقعی در نظر می گیرند. این بازار، محل خرید و رفت وآمد گردشگران خارجی است.

بازار شبانه Mackie

در شنبه بازار مکی هم درست مثل بازاری که قبلا معرفی کردیم، محصولات و صنایع دستی سنتی گوا، صنایع دستی چینی، تبتی و فست فودهای هندی عرضه می شود. اجرای موسیقی زنده از طریق هنرمندان محلی یکی از بخش های مجذوب کننده بازار برای گردشگران است. غرفه های متعدد فروش غذا، بهترین غذاهای سنتی و فست فودهای بین المللی را برای بازدیدکنندگان سرو می کنند.

این بازار یکی از دیدنی های گوا است که حتما باید برای بازدید از آن برنامه ریزی کنید. در حدود صد غرفه دارد که آشپزی ملل مختلف، صنایع دستی دوستدار طبیعت و سوغاتی های خاص و منحصربه فرد عرضه می کنند.

مراکز خرید مدرن

گوا به غیر از بازارچه های محلی، مراکز خرید مدرن هم دارد. در این مراکز خرید مدرن، معمولا خبری از محصولات بومی و سنتی نیست و محصولاتی از برندهای مشهور داخلی و خارجی عرضه می شود. این مراکز تجاری برای کسانی مناسب است که شلوغی و ازدحام بازارچه های سنتی را دوست ندارند و می خواهند در محیطی آرام و در هوایی مطبوع، به گشت و گذار و خرید بپردازند و در رستوران های خوب غذا بخورند.

این مجموعه های تجاری، به غیر از فروشگاه، امکانات تفریحی مختلفی مثلا فودکورت و سینما دارند. در ادامه دو نمونه از مراکز خرید مدرن گوا را معرفی می کنیم.

مرکز خرید Mall De Goa

مرکز خرید مال دو گوا، بزرگترین مرکز خرید در گوا است. این مرکز خرید بعد از مجموعه ی تجاری Caculo Mall، دومین مرکز خریدی بود که در گوا در تاریخ 27 فوریه سال 2016 افتتاح شد. این مرکز خرید دارای بیش از 82 فروشگاه خرده فروشی است و امکانات متعددی مثل فودکورت، رستوران، منطقه مخصوص تفریح خانواده ها و مجموعه سینمایی دارد.

از امکانات این مجموعه تفریحی و تجاری بزرگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پارکینگ دو طبقه با ظرفیت 300 خودرو و 350 موتور
  • فودکورت با ظرفیت 300 نفر و 7 کانتر
  • مجموعه سینمایی چهار پرده با ظرفیت هزار جایگاه
  • مرکز بازی بچه ها
  • تهویه مطبوع

تعداد فروشگاه های این مجموعه به 82 فروشگاه می رسد که محصولات مجموعه ای از بهترین برندهای داخلی و برندهای شناخته شده بین المللی را عرضه می کنند. از میان برندهای محبوب این مرکز خرید می توان به نایکی، پوما، لویی فیلیپ، شاپرز استاپ، کلوین کلاین، یونایتد کالرز، تامی هایلفیگر و...

مرکز خرید Caculo Mall

مرکز خرید کاکولو مال اولین مرکز گوا است و طبق استانداردهای بین المللی ساخته شده است. در این مرکز خرید برتر، بهترین و شیک ترین برندهای داخلی و خارجی، محصولات خود را به فروش می رسانند. فضای داخلی این مرکز خرید بسیار مجذوب کننده و دوست داشتنی است. تمرکز اصلی این مرکز تجاری بر ارائه برندهای هندی است. در فودکورت این مجموعه، بهترین نوشیدنی ها و غذاهای محلی سرو می شود.

مرکز خرید Caculo Mall نیز مثل سایر مراکز خرید بزرگ، یک مجموعه تفریحی کامل است. یعنی به غیر از فروشگاه، امکانات دیگری مثل منطقه مخصوص بازی بچه ها، فودکورت، سالن بولینگ، امکانات تفریح خانوادگی، بازی های کامپیوتری و... دارد.

مجموعه سینمایی این مرکز یکی از بزرگترین امکانات تفریحی این مجموعه است و سینمای هفت بعدی، همه حواس شما را به کار می گیرد تا از فیلم ها و جلوه های ویژه بی نظیر آنها لذت ببرید.

در فودکورت و رستوران های این مجموعه، فقط غذاهای هندی سرو نمی شود بلکه غذاهایی از سراسر دنیا درمنوی رستوران ها دیده می شود. از میان مشهورترین برندهایی که در این مرکز تجاری خواهید دید می توان به این موارد اشاره کرد: کی اف سی، وست ساید، بلک بریز، لی، تایم کالکشن، لویی فیلیپ، لیوایز، اسپریت، نایکی، فیفا، ری بن، کیلر و...

منبع: کجارو / makemytrip.com / goacity.com
انتشار: 27 اسفند 1400 بروزرسانی: 27 اسفند 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1334

به "خرید در گوا، راهنمای بازارها و مراکز تجاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید در گوا، راهنمای بازارها و مراکز تجاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید