خبرنگاران 22هزار شهروند گچسارانی در مرحله سوم ،غربالگری کرونا شدند

به گزارش مجله یافان، گچساران - خبرنگاران - سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: 22 هزارنفر در این شهرستان در مرحله سوم برای مقابله با بیماری ویروس کرونا غربالگری شدند.

خبرنگاران 22هزار شهروند گچسارانی در مرحله سوم ،غربالگری کرونا شدند

آرین غلامیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار مجله یافان گفت: مرحله سوم طرح غربالگری ویروس کرونا از روز بیستم اردیبهشت در گچساران شروع شده است.

وی اعلام کرد: در مرحله نخست غربالگری ویروس کرونا 111هزار و 142 نفر و در مرحله دوم نیز 92 هزار نفر برای ویروس کرونا غربالگری شدند.

سرپرست شبکه بهداشت ودرمان گچساران تاکیدکرد: در مرحله دوم براساس دستورالعمل افراد زیر15 سال غربالگری نشدند.

غلامیان همچنین از انجامغربالگری 45هزار و 466 مسافر در ورودی های شهر دوگنبدان اطلاع داد.

وی تاکید نمود: انجام غربالگری کرونا بهترین راه چاره پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و همه گیری این بیماری است.

غلامیان با یادآوری اهمیت آموزش و اطلاع رسانی برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا از تشکیل 70گروه در شبکه های مجازی گچساران با سه هزار و 468 عضو برای تحقق این امر اطلاع داد.

وی مطرح کرد:از ابتدای اسفندسال1398 تا به امروز 10 هزار تراکت،پوستر و سایر اقلام اطلاع رسانی در گچساران برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا طراحی،فراوری و توزیع شده است.

غلامیان ابراز داشت: در این مدت همچنین 19 هزار قلم وسایل حفاظت شخصی مانند ماسک،دستکش،عینک،شیلدصورت،گان و ژل شست وشوی دست در مراکز بهداشتی و درمانی این شهرستان توزیع شده است.

وی گفت: انجام6هزار و 888 بازدید از فروشگاه های عرضه موادغذایی و بهداشت و درمانی گچساران از دیگر اقدامات برای کنترل بیماری کرونا در گچساران بوده است که منجر به تعطیلی 186 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و مکان های عمومی شده است.

وی گفت:ضدعفونی و گندزدایی 403مرکز بهداشتی ،درمانی وساختمان های اداری از دیگر اقدام هایی بود که برای قطع زنجیره ویروس کرونا در گچساران صورت گرفته است.

وی گفت: مجموع اقدام های صورت گرفته باعث شدکه با وجودانجام بیش ازیکهزار موردتست بیماری کرونا تعداد بیماران با کرونای مثبت در شهرستان به نسبت جمعیت کمتر از بقیه مناطق کهگیلویه و بویراحمدباشد.

غلامیان اضافه کرد: بخش عمده ای از افراد مبتلا به کرونا در گچساران از استان های مجاور به این شهرستان سفر نموده بودند وبا انتقال بیماری بهخانواده خودخوشه های جدیدی ایجاد کردند.

وی ابراز داشت:80درصد از بیماران کرونایی در گچساران بهبود یافته اند.

غلامیان با اشاره به برپایی بعضی تجمعات در آئین های ترحیم در گچساران از شهروندان خواست از شرکت در این مراسم خودداری نمایند.

تا به امروز 118 هزار و 392 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 35 نفر در 24 ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به 6 هزار و 937 نفر رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 21 تیر 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 349

به "خبرنگاران 22هزار شهروند گچسارانی در مرحله سوم ،غربالگری کرونا شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 22هزار شهروند گچسارانی در مرحله سوم ،غربالگری کرونا شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید