خبرنگاران اتصال آباده به آزادراه شیراز- اصفهان ضرورت دارد

به گزارش مجله یافان، شیراز- خبرنگاران- آباده در شمال استان فارس از ظرفیت های خوب در حوزه های گردشگری،کشاورزی و صنعتی برخوردار است که به گفته نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی می توان با بهره گیری از ظرفیت آزادراه در حال ساخت شیراز-اصفهان به اعتلای اقتصاد منطقه یاری کرد.

خبرنگاران اتصال آباده به آزادراه شیراز- اصفهان ضرورت دارد

نماینده مردم آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان فارس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ملاقات با وزیر راه و شهرسازی گفت: با استفاده از آزادراه اصفهان-شیراز می توان صادرات میوه و کاشی و سرامیک این شهرستان را رونق بخشید،

رحیم زارع چهارشنبه در مصاحبه با مجله یافان اضافه نمود: بهره برداری از این آزادراه موجب می گردد تا جهت تهران تا بندرعباس در محور خسروشیرین 141 کیلومتر نزدیک تر گردد.

وی با بیان اینکه با اتصال محور آباده- صغاد- بهمن به این آزادراه می توان علاوه بر کاهش مسافت به رونق منطقه یاری کرد؛با توجه به عبور آزادراه شیراز - اصفهان از مناطق عشایر نشین، این پیشنهاد را مطرح نموده ایم که شهرک های عشایری، دامداری و کشاورزی در کنار این آزادراه ایجاد گردد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، همچنین از دستور وزیر برای اتصال راه صفاشهر(خرمی) - دهستان قشلاق به آزادراه در بودجه سال 1400 یاد کرد.

زارع با بیان اینکه زیرساخت باند و فنس کشی فرودگاه شمال فارس اجرا شده است، گفت: در دوسال گذشته پست سازمانی این فرودگاه تعریف شده و تامین هشت نفر نیروی انسانی برای فرودگاه شمال فارس در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه نمود: سال جاری حدود 30میلیارد ریال اعتبار برای این فرودگاه در نظر گرفته شده که از سال آینده این تخصیص اعتبار افزایش خواهد یافت.

شهرستان آباده در فاصله 276کیلومتری از شمال شهر شیراز قرار گرفته است.

آزادراه در حال ساخت شیراز- اصفهان به گفته مقامات مربوط مراحل انتهای را طی می نماید و احتمال بهره برداری از آن تا انتها سال جاری یا اوایل سال 1400 وجود دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 آذر 1399 بروزرسانی: 25 آذر 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 660

به "خبرنگاران اتصال آباده به آزادراه شیراز- اصفهان ضرورت دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اتصال آباده به آزادراه شیراز- اصفهان ضرورت دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید