تنظیم نخستین مقررات امنیت سایبری برای خطوط لوله آمریکا

به گزارش مجله یافان، دولت آمریکا سرگرم آماده سازی نخستین مقررات امنیت سایبری برای خطوط لوله این کشور در پی هک شدن شرکت کلونیال پایپ لاین و مختل شدن تامین سوخت در ایالتهای شرقی است.

تنظیم نخستین مقررات امنیت سایبری برای خطوط لوله آمریکا

با ما همراه باشید و درباره آقای ابوالفضلی بیشتر بدانید.

مقامات وزارت امنیت داخلی آمریکا به روزنامه واشنگتن پست اظهار کردند اداره امنیت حمل و نقل که واحدی از وزارت امنیت داخلی است، شرکتهای خط لوله را ملزم خواهد کرد وقایع سایبری را به مقامات فدرال گزارش کنند.

پس از حمله باج افزاری که شرکت کلونیال پایپ لاین را وادار کرد کل شبکه خط لوله سوخت رسانی خود را تعطیل کند، هزاران پمپ بنزین در جنوب شرقی آمریکا بدون بنزین ماندند و خودروسازان از ترس کمبود طولانی سوخت، برای پر کردن باک خودرویشان هجوم بردند.

تعطیلی شبکه خط لوله کلونیال پایپ لاین به طول 8900 کیلومتر، مختل کننده ترین حمله سایبری در تاریخ آمریکا بود که مانع انتقال میلیونها بشکه بنزین، دیزل و سوخت جت از هاب پالایش نفت در گلفت کاست به کرانه شرقی این کشور شد. شرکت کلونیال پایپ لاین تایید کرد پس از حمله سایبری فلج کننده که باعث تعطیل شدن بزرگترین شبکه خط لوله سوخت رسانی در آمریکا شد، به هکرها 4.4 میلیون دلار باج پرداخت کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، بِنی تامپسون، رییس کمیته امنیت داخلی در مجلس کنندگان آمریکا این اقدام را گام مهمی در راستا درست به سوی تضمین جدی گرفته شدن امنیت سایبری توسط اپراتورهای خط لوله و گزارش فوری وقایع امنیتی از سوی آنها خواند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 تیر 1400 بروزرسانی: 15 تیر 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1031

به "تنظیم نخستین مقررات امنیت سایبری برای خطوط لوله آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنظیم نخستین مقررات امنیت سایبری برای خطوط لوله آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید