با گیم پلی بازی نقش آفرینی Expedition 33 بیشتر آشنا شوید؛ یک نقش آفرینی نوبتی غربی
به گزارش مجله یافان، بازی Clair Obscur: Expedition 33 عنوانی نقش آفرینی است که به عنوان اولین ساخته استودیوی فرانسوی سندفال اینتراکتیو (Sandfall Interactive) شناخته می گردد. طراحی خاص و منحصربه فرد این اثر ترکیبی از فانتزی و عصر طلایی در تاریخ فرانسه است. این بازی در حال حاضر برای عرضه در تاریخ نامعلومی از سال 2025 برای کنسول های نسل نهمی و رایانه های شخصی در نظر گرفته شده است. شما می توانید تریلر رونمایی این اثر را در ادامه دیدن کنید:
اخیرا بلاگ پلی استیشن مصاحبه مختصری با Guillaume Broche؛ کارگردان بازی و بنیان گذار استودیوی سندفال اینتراکتیو داشته تا جزئیات بیشتری از این عنوان را بشکافد و گیمرها را با گیم پلی نوبتی و نقش آفرینی خاص اثر که یادآور عناوین کلاسیک است، آشنا کند. در این مصاحبه بعلاوه اشاراتی به منابع الهام Clair Obscur: Expedition 33 می شود و جزئیات جالبی در رابطه با عنوان بازی فاش می شود.
شرح معنای پشت نام و عنوان بازی
یکی از جنبه های مجذوب نماینده این اثر، نام و عنوان آن است. بنابراین از بروش خواسته می شود تا شرحاتی در این باره ارائه دهد.
دیگر شخصیت ها همچون لونِ جادوگر (the mage Lune)، سیل جنگجوی خوش مشرب (the genial warrior Sciel) و مائل کاشف جوان (the young explorer Maelle) نیز بخشی از این تیم هستند که شما در طول بازی چیزهای زیادی در رابطه با آن ها و تاریخچه شان خواهید آموخت.
ادای احترام به عناوین کلاسیک
در تریلر معرفی بازی Clair Obscur: Expedition 33 می توان جلوه های بصری زیبا و گرافیک چشمگیر این اثر را مشاهده نمود. بروش شرح می دهد که گرافیک پرجلوه بازی یکی از اهداف اصلی توسعه دهندگان در ساخت این عنوان بوده است.
بورش در ادامه بی دریغ از بسیاری بازی های کلاسیک که از منظر بصری و گیم پلی، الهام بخش این اثر بوده اند صحبت می نماید.
یکی از مواردی که بازی Clair Obscur: Expedition 33 را از هم تیر و طایفه هایش و آثاری که منبع الهامش هستند متمایز می نماید، وجود المان های ریل تایم در مبارزات نوبتی بازی است.
وقتی صحبت از گیم پلی می شود، بروش ما را به بعضی از برترین بازی های اکشن تاریخ ارجاع می دهد. او می گوید سری بازی های سولز، دویل می کرای (Devil May Cry) و NieR و به خصوص گیم پلی پاداش دهنده شان همان چیزی بود که می خواستند آن را در یک بازی نوبتی پیاده سازی نمایند.
پیش به سوی نبردهای نوبتی و پرسرعت بازی
جالب است بدانید نبردها و مبارزات در بازی Clair Obscur: Expedition 33 یکی از آن چیزهایی است که بروش و تیمش حسابی به آن افتخار می نمایند. بنابراین در این مصاحبه سوالاتی در رابطه با بعضی از مکانیزم های منحصربه فرد بازی و نحوه الهام گیری شان از آثار مختلف از او پرسیده می شود.
بروش ادامه می دهد: مدام به راه و روش هایی فکر می کردم که نبردهای نوبتی بازی را مجذوب نماینده تر کنم. او اعتراف می نماید سیستم حمله بازی در واقع ترکیبی از مبارزات چندین اثر مختلف است. او می گوید تیم بازی سازی استودیوی سندفال در کوشش بوده اند تا نبردهایی پرسرعت در بازی بگنجانند و به محض اینکه اولین نمونه سیستم دفاعی بازی را طراحی نموده اند، متوجه خاص بودن آن شده اند. او سپس از این می گوید که بازیکنان چه انتظاراتی می توانند از این بازی داشته باشند.
در خاتمه او گفت که مشتاقانه منتظر است تا در سال آینده، اطلاعات بیشتری از این عنوان منتشر کند. بروش با این صحبت ها به مصاحبه خاتمه داد: ما خوشحالیم که می بینیم هواداران زیادی برای دنیای Clair Obscur: Expedition 33 هیجان زده هستند! به عنوان اولین بازی ما، از استقبالی که تا به حال دیده ایم هیجان زده هستیم و نمی توانیم صبر کنیم تا در سال آینده اطلاعات بیشتری از این اثر به اشتراک بگذاریم.
بازی Clair Obscur: Expedition 33 در بازه نامعلومی از سال 2025 میلادی راهی کنسول های پلی استیشن 5، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس سری ایکس و رایانه های شخصی می شود.
منبع: PlayStation Blog
منبع: دیجیکالا مگ