اهرام جیزه قاهره

به گزارش مجله یافان، در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی آسیا یکی از جاذبه های بسیار زیبای قاهره یعنی اهرام جیزه را به شما معرفی خواهیم کرد که یکی از جاهای دیدنی بسیار زیبا و دیدنی محسوب می گردد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید…

اهرام جیزه قاهره

هرم های مصری از مهم ترین و باشکوه ترین سازه های بر جای مانده از تمدن مصر باستان هستند که نمادهای این تمدن نیز به شمار می فرایند. تعداد 138 هرم شناخته شده تا سال 2008 در مصر موجودند که بیشتر آن ها آرامگاه فرعون ها و شهبانوهایشان در دوره های دودمانی کهن و میانه هستند.

اهرام جیزه نام مجموعه اهرام تاریخی ساخته شده در دوران مصر باستان است که در حاشیه شمالی شهر قاهره کنونی قرار گرفته است. هرم بزرگ جیزه یکی از اهرام در مجموعه اهرام جیزه و تنها بازمانده عجایب هفتگانه دنیا به شمار می آید.قدمت اهرام جیزه به دودمان چهارم مصر می رسد که نام های این اهرام عبارتند از خوفو، خَفرِع و مَنقُرع. که خوفو بزرگترین شان و یکی از عجایب هفتگانه است.

مساحت جیزه در حدود 8 کیلومتر است. علاوه بر سه هرم اصلی، چندین هرم کوچکتر، مجسمهٔ اِسفینکس و کشتی بزرگ مصری متعلق به 2500 سال قبل از میلاد مسیح نیز در منطقه جیزه قرار گرفته است. برخی از پژوهشگران، تاریخ ساخت اهرام را به بیش از 12 هزار سال پیش نسبت می دهند که هنوز منبع موثقی در این مورد یافت نگردیده است.

طراحی این اهرام به حدی پیچیده و مهندسی هستند که برای خیلی از انسان ها قابل درک نیست. قدمت مجموعه اهرام جیزه به دودمان چهارم مصر می رسد که نام های آن شامل خوفو، خَفرِع و مَنقُرع خواهد شد.

مقالات بیشتر بخوانید:

  • راهنمای سفر به قاهره ، مصر
  • کویر مصر کجاست ؟
  • 5 مکان باورنکردنی در آسیا که شما هرگز نمی دانستید! Asia

علاوه بر سه هرم نامبرده، در منطقه جیزه شاهد آثار باستانی دیگری چون مجسمه اسفینکس، کشتی بزرگ مصری متعلق به 2500 سال قبل از میلاد مسیح و چندین هرم کوچک تر هستیم که در این شهر تاریخی جای گرفته است.

این اهرام پر رمزوراز در حدود سال 2550 قبل از میلاد، به عنوان مقبره ای برای فراعنه مصر ساخته شده اند. در صورتی که پا به این شهر تاریخی بگذاریم می توانیم با تماشا این اهرام در منطقه جیزه، سفری به عمق تاریخ داشته باشیم و از عظمت و ابهت این اهرام غرق در لذت شویم. حتی می توانید در شب به بالای هرم نگاه کنید و سه ستاره پر رنگ را که دقیقا به طور الگوی ساخت هرم جیزه واقع شده است، را ببینید.

از عجائب دیگر اهرام رمزآلود جیزه، وجود تصاویری به شکل هواپیما و هلیکوپتر بر روی سنگ نبشته های این اهرام است که نمی توان آن را نادیده گرفت، تنها توضیحی که می توان ارائه داد حضور گونه های هوشمند و پیشرفته، در آن موقع است. سفر به منطقه جیزه و تماشای عظمت بازمانده از پادشاهان مصر را با علاءالدین تراول ببینید تا مدت های مدیدی از خاطرتان محو نشود.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 16 شهریور 1401 بروزرسانی: 16 شهریور 1401 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1476

به "اهرام جیزه قاهره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهرام جیزه قاهره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید