افزایش ابتلای روزانه موارد مثبت کرونا در رفسنجان و انار به 40 نفر

به گزارش مجله یافان، خبرنگاران/کرمان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با ابراز نگرانی از افزایش موارد ابتلا به کرونا در رفسنجان و انار، گفت: در حال حاضر روزانه بین 30 تا 40 نفر در رفسنجان و انار تست ابتلای آنها به کرونا مثبت می گردد.

افزایش ابتلای روزانه موارد مثبت کرونا در رفسنجان و انار به 40 نفر

دکتر احمد جمالی زاده عصر امروز 20 مهر ماه در جلسه ستاد کرونا شهرستان رفسنجان اظهار کرد: در موج اول شیوع بیماری کرونا در شهرستان، باتوجه به اقدامات خوبی که در بحث رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شد خوشبختانه شاهد کاهش چشمگیر ابتلا به این بیماری بودیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه از اول مهرماه شاهد افزایش موارد مثبت و بستری در شهرستان رفسنجان و انار هستیم، اضافه نمود: در حال حاضر روزانه بین 30 تا 40 نفر در رفسنجان و انار تست ابتلای آنها به کرونا مثبت می گردد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان اذعان کرد: ظرفیت تخت های آی سی یو بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان تکمیل است و موارد مشکوک به کرونا هم بستری می شوند و متاسفانه در بین موارد مشکوک هم فوتی داشتیم.

جمالی زاده با تاکید بر اینکه با این فرایند بستری ها، در هفته های آینده شاهد مرگ و بیشتری خواهیم بود، اعلام کرد: در یک ماه گذشته شاهد استفاده 80 درصدی مردم از ماسک بودیم اما در حال حاضر میزان رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم بسیار کمتر شده است و کمتر از 50 درصد مردم رفسنجان از ماسک استفاده می نمایند.

وی توضیح داد: با توجه به فرارسیدن فصل سرما و بستن شدن تهویه ها و پنجره ها در ادارات و منازل، انتقال این ویروس راحت تر انجام می گردد لذا از مردم خواهشمندیم موارد بهداشتی را رعایت نمایند.

جمالی زاده اضافه نمود: واکسن آنفلوانزا در شهرستان موجود است و پرسنل درمانی دریافت کردند و به بیماران نیازمند(پر خطر) در حال تزریق است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 آبان 1399 بروزرسانی: 22 آبان 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 591

به "افزایش ابتلای روزانه موارد مثبت کرونا در رفسنجان و انار به 40 نفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش ابتلای روزانه موارد مثبت کرونا در رفسنجان و انار به 40 نفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید