افتضاح دموکرات ها در انتخابات درون حزبی آیووا ، دنیا [فعلا] به کام ترامپ است

به گزارش مجله یافان، فاجعه ای که در جمع بندی رای گیری درون حزبی دموکرات ها در ایالت آیووا رخ داد، بیش از هر چیز به کام نامزد حزب جمهوریخواه یعنی رئیس جمهوری فعلی آمریکا شد.

افتضاح دموکرات ها در انتخابات درون حزبی آیووا ، دنیا [فعلا] به کام ترامپ است

به گزارش مجله یافان، وجود یک اشکال فنی در اپلیکیشن جمع بندی آرای دموکرات ها کافی بود تا اعلام نتیجه رسمی رای گیری درون حزبی و معرفی جایگاه نامزدهای دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2020 به تاخیر بیفتد. با انتشار خبر تاخیر در اعلام نتایج، مردم آمریکا در شبکه های اجتماعی حسابی از خجالت دموکرات ها درآمدند و مدعی شدند حزبی که نمی تواند سه میلیون رای را مدیریت کند، چگونه می خواهد نامزد خود را به جنگ دانلد ترامپ بفرستد و پیروز از میدان خارج شود؟

از سوی دیگر، ترامپ جایگاه خود را در حزب جمهوریخواه محکم تر از گذشته کرد و نشان داد حتی با وجود اعلان جنگ رسمی دموکرات ها در ماجرای استیضاح، می خواهد انتخابات ریاست جمهوری پاییز سال آینده را با نتیجه قاطع به سود خود پایان دهد. او در حساب توییتری خود هم نوشت: پیروزی بزرگ برای ما در آیووا، امشب. از شما متشکرم. اشاره ترامپ به افتضاح دموکرات ها در ماجرای رای گیری درون حزبی بود.

هر چند آمار رسمی از نامزدهای حزب دموکرات منتشر نشده اما هر کدام از نامزدهای پیشتاز خود را برنده می دانند. از 11 نامزد باقیمانده دموکرات ها، بخت چهار نفر برای ورود به عرصه رقابت با ترامپ بیشتر است؛ برنی سندرز سناتور ایالت ورمونت، جو بایدن معاون رئیس جمهوری پیشین آمریکا، الیزابت وارن سناتور ایالت ماساچوستس و پیت بوتیجیج شهردار همجنسگرای ساوث بند در ایالت ایندیانا.

در حالی که باراک اوباما، جان کری و دیگر چهره های برجسته حزب دموکرات از بایدن حمایت کرده اند اما اسناد و شواهد نشان می دهد سندرز و بوتیجیج در آیووا از دیگر نامزدها پیشی گرفته اند و حتی اوضاع وارن هم در انتخابات درون حزبی هواداران حزب دموکرات از معاون اوباما بهتر است. رای گیری در 1600 نقطه در ایالت آیووا اجرا شده و انتظار می رود نتایج نهایی آن تا چند ساعت دیگر منتشر شود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 129

به "افتضاح دموکرات ها در انتخابات درون حزبی آیووا ، دنیا [فعلا] به کام ترامپ است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتضاح دموکرات ها در انتخابات درون حزبی آیووا ، دنیا [فعلا] به کام ترامپ است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید