اعزام بمب افکن های آمریکایی به قطر برای محافظت از خروج نظامیان از افغانستان

به گزارش مجله یافان، نیروی هوایی آمریکا از استقرار دو فروند بمب افکن دیگر در پایگاه العدید واقع در قطر با هدف ارائه پشتیبانی جهت خروج نظامیان این کشور و ناتو از افغانستان خبر داد.

اعزام بمب افکن های آمریکایی به قطر برای محافظت از خروج نظامیان از افغانستان

به گزارش گروه بین الملل مجله یافان، دو ففرایند بمب افکن بی-52 متعلق به ارتش ایالات متحده برای تأمین امنیت خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، بامداد سه شنبه در قطر به زمین نشستند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، نیروی هوایی آمریکا بامداد سه شنبه با اعلام این خبر گفت این دو بمب افکن که از پایگاه هوایی ماینت در داکوتای شمالی بلند شده بودند، شامگاه دوشنبه 26 آوریل در پایگاه هوایی العدید مستقر شدند.

با اضافه شدن این دو بمب افکن جدید به پایگاه هوایی آمریکایی ها در قطر، تعداد بمب افکن های بی -52 این کشور در پایگاه العدید به 4 ففرایند رسید.

بر اساس این گزارش، بمب افکن های ذکرشده مسئول ارائه حفاظت و تأمین امنیت نظامیان آمریکایی و کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در زمان خروج از افغانستان هستند.

طبق بیانیه وزارت دفاع آمریکا، نظامیان این کشور به همراه نیروهای ناتو از تاریخ یکم می، فرایند عقب نشینی از افغانستان را آغاز کرده و تا 11 سپتامبر این فرایند تکمیل می شود.

آستین اسکات میلر فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان روز یکشنبه اعلام نمود که فرایند خروج نظامیان آمریکایی و ناتو از شماری از پایگاهها در افغانستان آغاز شده است.

اواخر فروردین ماه امسال، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو تأکید کرد که خروج 10 هزار نیروی نظامی غیر آمریکایی از خاک افغانستان، از ابتدای ماه می (11 اردیبهشت) آغاز می شود و در عرض چند ماه تکمیل خواهد شد. (جزئیات بیشتر)

پیش از آن نیز جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفته بود زمان سرانجام طولانی ترین جنگی که آمریکا درگیر آن بوده فرا رسیده است.

این در حالی است که ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان، هشدار داد که مطابق توافقنامه دوحه همه نیروهای خارجی باید افغانستان را ترک کنند و اگر نیروهای خارجی نتوانند در تاریخ مشخص شده از کشور ما خارج شوند، مسلما مسائل بیشتر خواهد شد و کسانی که نتوانسته اند توافق نامه را رعایت کنند مسئولیت آن را خواهند داشت.

براساس توافق نامه دوحه که سال 1398 میان امریکا و طالبان امضا شد، نیروهای خارجی باید تا اول ماه مه (11 اردیبهشت) از افغانستان خارج می شدند.

طالبان پیش از این هشدار داده بودند در صورتی که نیروهای خارجی در مهلت مشخص شده افغانستان را ترک نکنند، از نظر این گروه تخطی از توافق نامه دوحه تلقی می شود و آنان حملات بر این نیروها را از سر خواهند گرفت.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 خرداد 1400 بروزرسانی: 26 خرداد 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 996

به "اعزام بمب افکن های آمریکایی به قطر برای محافظت از خروج نظامیان از افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعزام بمب افکن های آمریکایی به قطر برای محافظت از خروج نظامیان از افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید