ارزیابی از حجم خسارات بارش های باران در لرستان

به گزارش مجله یافان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: در بارش های اخیر باران در استان منازل و تاسیسات شهری دچار آبگرفتگی شدند و تیم های ارزیاب درحال برآورد مقدار خسارات هستند.

ارزیابی از حجم خسارات بارش های باران در لرستان

مهدی پازوکی گفت: بر اثر بارش های روز های اخیر در لرستان شاهد وارد آمدن خسارت در شهرستان های پلدختر، خرم آباد و چگنی بودیم.

وی افزود: در این بارش ها منازل، تاسیسات شهری و جاده های روستایی دچار آبگرفتگی شدند و تیم های ارزیاب درحال برآورد اندازه خسارات هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان افزود: بخش مرکزی خرم آباد، چگنی و روستای بن لار پلدختر در بارندگی اخیر دچار بیشترین خسارت شدند.

پازوکی مطرح نمود: به محض جمع بندی اندازه خسارت وارد شده آن را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در لرستان با تغییر اقلیم روبرو هستیم و براین اساس در روز های اخیر شاهد بارش ها به صورت رگباری، نقطه ای و لحظه ای بودیم، بیان نمود: بیشترین بارش در خرم آباد با بیش از 38 میلیمتر و کمترین در شهرستان دلفان با 6.8 میلی متر اعلام شده است.

این مسئول توضیح داد: در 20 دقیقه 20 میلیمتر بارندگی در استان لرستان ثبت شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان در مورد خسارت پدیده مانسون نیز، گفت: سامانه بارشی مانسون خسارت زیادی را به استان وارد کرد. اندازه خسارت به صورت متمرکز در اختیار وزارت خانه ها قرار گرفته است.

وی یادآور شد: بر اساس آن بازسازی 10 واحد شهری و 65 واحد روستایی، 170 واحد تعمیری و 270 معیشتی در نظر گرفته شده است.

پازوکی افزود: بعلاوه 47 میلیارد و 500 میلیون تومان برای خسارت زیرساخت ها و 2500 میلیارد تومان هم به صورت متمرکز در اختیار وزارت جهاد کشاورزی برای جبران خسارت کشاورزان و باغداران قرار گرفته است که احتیاج است کشاورزی لرستان مطالبه کند و از وزارتخانه سهم خود را بگیرد و در اختیار کشاورزان قرار دهد.

مجله یافان لرستان خرم آباد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 آبان 1401 بروزرسانی: 23 آبان 1401 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1508

به "ارزیابی از حجم خسارات بارش های باران در لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزیابی از حجم خسارات بارش های باران در لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید