اتهامات ضدایرانی سناتور آمریکایی در ارتباط با تحولات عراق

به گزارش مجله یافان، تام کاتن، سناتور جمهوری خواه سنای آمریکا در حساب کاربری خود در توئیتر، در واکنش به تحولات اخیر در عراق مدعی شد: وقتی که شبه نظامیان تحت حمایت ایران یک آمریکایی را در هفته گذشته کشتند، با پاسخی قاطع روبرو شدند.

اتهامات ضدایرانی سناتور آمریکایی در ارتباط با تحولات عراق

تام کاتن در ادامه ادعا نموده است: حالا سفارت ما در بغداد(قلمرو تحت حاکمیت آمریکا) در اقدامی بی پروا و جسورانه دیگری مورد حمله واقع شده است.

سناتور جمهوری خواه آمریکا همچنین در ادامه اضافه نمود: همان گونه که رئیس جمهور(ترامپ) اشاره نمود، ایران باید مسئولیت پذیر باشد.

این ادعای سناتور آمریکایی تنها اندکی پس از اظهارات خصمانه مشابه از سوی دونالد ترامپ انجام شده است.

کمتر از یک ساعت پیش از این اظهارات کاتن، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حساب کاربری خود در توئیتر، در ادعایی خصمانه مدعی شده بود که ایران پیمانکار آمریکایی را کشته است.

ترامپ در ادامه مدعی شده بود که ایران تعداد دیگری را نیز زخمی نموده است و ما قویا واکنش نشان دادیم و همواره نیز این گونه خواهد بود.

مواضع خصمانه مقامات آمریکایی تنها ساعتی پس از آن اعلام شده که سفارت آمریکا در بغداد صحنه اعتراضات ضدآمریکایی مردم عراق شد.

معترضان عراقی که در واکنش به بمباران و تجاوزات اخیر جنگنده های آمریکایی علیه نیروهای حشدشعبی دست به تظاهرات روبروی سفارت آمریکا در بغداد زده اند، خواهان لغو پیمان امنیتی با آمریکا و اخراج نیروها، سفرا و دیپلمات های امریکایی از خاک عراق هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 55

به "اتهامات ضدایرانی سناتور آمریکایی در ارتباط با تحولات عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتهامات ضدایرانی سناتور آمریکایی در ارتباط با تحولات عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید