گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنبش اسلامی نیجریه

به گزارش مجله یافان، دفتر رهبر جنبش اسلامی نیجریه امروز یکشنبه در پیامی توئیتری گفت که هواداران شیخ ابراهیم زکزاکی یاد و خاطره شهدای این جنبش را گرامی داشتند.

گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنبش اسلامی نیجریه

در پیغام توییتری دفتر رهبر جنبش اسلامی نیجریه در این خصوص آمده است که هواداران علامه زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه امروز یکشنبه مراسم یادبود شهدای خود موسوم به یوم الشهداء که مقارن با سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) در این کشور است را برگزار کردند.

در ادامه این پیغام توییتری آمده است که در این مراسم شماری از هواداران زن و مرد جنبش اسلامی نیجریه با در دست داشتن تصاویر شهدای این جنبش، مراسم مذکور را در اطراف ابوجا پایتخت نیجریه برگزار کردند.

این درحالیست که از زمان فاجعه زاریا در سال 2015 میلادی، هواداران علامه زکزاکی در مقاطع زمانی گوناگونی تجمعات آرامی را برگزار نموده و خواهان آزادی شیخ و همسر ایشان شده اند.

در سال 2015، ارتش نیجریه با یورش وحشیانه به عزاداران حسینی در حسینیه صاحب الزمان حدود 2 هزار نفر از سوگواران حسینی را به خاک و خون کشید و پس از زخمی کردن شیخ زکزاکی و همسر وی، شیخ را به مکان نامعلومی انتقال داد.

متعاقب حمله ارتش نیجریه به حسینیه بقیه الله (عج)، شیخ ابراهیم زکزاکی به شدت مجروح شد و بر اثر شدت جراحت های وارده یکی از چشمان خود را به طور کامل از دست داد و چشم دیگر وی نیز در آستانه نابینایی نهاده شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 890

به "گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنبش اسلامی نیجریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنبش اسلامی نیجریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید