تور ارزان مالزی: چطور در مالزی ماشین اجاره کنیم؟

به گزارش مجله یافان، اجاره ماشین در مالزی

مالزی یکی از برترین مقصدهایی است که می توانید گشت و گذار در آن را به وسیله ماشین انجام دهید. در مالزی خیابان ها و بزرگراه های با کیفیتی وجود دارند که به شما اطمینان این را می دهند که به هر جاذبه ای که بخواهید به وسیله ماشین دسترسی داشته باشید. اجاره ماشین در مالزی به استان خاصی محدود نمی گردد و شما می توانید در هر نقطه ای از این کشور به وسیله یک ماشین اجاره ای به گشت و گذار بپردازید. البته معمولا اجاره ماشین بین شهرها زیاد توصیه نمی گردد که آن هم بستگی به خودتان دارد. در ادامه با خبرنگاران باشید تا در خصوص اجاره ماشین در مالزی اطلاعات بیشتری کسب کنید.

تور ارزان مالزی: چطور در مالزی ماشین اجاره کنیم؟

با تور ارزان مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

اجاره ماشین در مالزی به وسیله اینترنت و به صورت آنلاین به راحتی امکان پذیر است و هزینه بنزین در این کشور در جاهای مختلف متفاوت می باشد. این قیمت معمولا از حدود 1800 تومان آغاز و تا 2050 تومان می رسد. اجاره ماشین در این کشور در حال حاضر بسیار راحت می باشد زیرا خیابان ها و رانندگی معمولا امن می باشد. شما بعلاوه اگر به صورت گروهی سفر می کنید می توانید اتوبوس و یا ون هایی را نیز اجاره کنید که برای تعداد بالاتر مناسب می باشد. بعلاوه در مالزی این امکان وجود دارد که ماشینی به همراه راننده و یا راهنما اجاره کنید. این گزینه برای آن هایی که زیر 23 سال هستند که اجازه رانندگی در مالزی را ندارند و یا افرادی که ترجیح می دهند به مکان هایی که تا به حال ندیده اند تنها نروند و یا شخصی همراهشان باشد تا به معرفی مکان ها بپردازد، بسیار توصیه می گردد.

شرکت های زیادی وجود دارند که به وسیله آن ها شما می توانید اجاره ماشین در مالزی را انجام دهید. معمولا این شرکت ها، ماشین های مشابهی را به شما ارائه می دهند که البته هزینه آن ها هم در یک طیف می باشد. معمولا زمانی که گزینه های بیشتری را برای اجاره ماشین انتخاب می کنید، قیمت ها کمی بالا پایین می شوند. همه شرکت ها، ماشینی با باک پر بنزین به شما می دهند که البته شما نیز در زمان تحویل آن باید باک را پر کنید.

قیمت اجاره ماشین در مالزی

معمولا اگر ماشین تان را از قبل به صورت آنلاین رزرو کنید، هزینه آن کمتر از مواقع دیگر می گردد که این کار به وسیله سایت های مختلف اجاره ماشین امکان پذیر است. مخصوصا زمانی که اوج سفر در مالزی محسوب می گردد این مورد بسیار مهم است؛ شما می توانید 7 روز قبل از اینکه ماشین را بخواهید درخواستتان را ثبت کنید. اگر ماشینی برای 2 یا 3 هفته اجاره می کنید نیز تخفیف های خوبی را می توانید از شرکت ها دریافت نمایید. به طور کلی مقرون به صرفه ترین هزینه یک روز اجاره ماشین حدود 35 یورو می باشد. این قیمت زمانی که شما همان روز یا یکی دو روز جلوتر ماشین را اجاره می کنید کمی بیشتر است.

مورد مهم این است که هزینه ای که روی وبسایت ها مشاهده می کنید معمولا قیمت نهایی نیستند. اغلب زمانی که می خواهید هزینه را پرداخت کنید، مالیات بر ارزش افزوده نیز (برای مثال 21% در اسپانیا، 6% در مالزی) و یا در بعضی موارد هزینه رزرو و هزینه های دیگری به آن اضافه می گردد.

هزینه ها را مقایسه کنید

وبسایت های بسیار خوبی برای مقایسه هزینه های اجاره ماشین در مالزی وجود دارند (معمولا ترکیبی از شرکت های مالزیایی و بین المللی در آن ها وجود دارد). مقایسه معمولا برترین روش برای پیدا کردن مقرون به صرفه ترین قیمت است. سعی کنید برای اجاره ماشین با تاریخ ها کمی بازی کنید به این معنی که یک روز جلوتر و عقب تر را امتحان کنید و ببینید که هزینه ها چه تغییری می نمایند. جا دارد که بار دیگر اشاره کنیم که اگر ماشین تان را دست کم 7 روز جلوتر رزرو کنید، قیمت کمتری را در نهایت می پردازید. بعلاوه روزی که شما ماشین را تحویل می گیرید مهم می باشد؛ برای مثال در بعضی اوقات از شنبه تا شنبه هفته بعد و یا گاهی از دوشنبه تا دوشنبه هفته بعد قیمت ها کمتر می باشند. البته تمام اینها بسته به این است که تا کنون چه ماشین هایی اجاره شده اند. برای مثال اگر ماشینی عصر روز قبلی که می خواهید آن را اجاره کنید از اجاره قبلی آمده باشد، آن را به شما نمی دهند و معمولا باید ماشین دیگری با قیمت متفاوت شاید گران تر را درخواست کنید.

بعضی از شرکت های اجاره ماشین در مالزی

در کشور مالزی همانطور که معلوم شد شرکت های ملی و بین المللی زیادی برای این منظور وجود دارند. در میان آن ها شرکت هایی هستند که بین المللی و معروف تر می باشند که از جمله آن ها می توان به شرکت هایی مثل Alamo، Sunny Cars، Europcar و Avis اشاره نمود. شرکت های مالزیایی Hawk Malaysia، Iprac، Mayflower و Kasina نیز از شرکت های معروف ملی مالزی می باشند. معمولا اجاره ماشین از شرکت های محلی کمی مقرون به صرفه تر از شرکت های بین المللی می باشند.

نکات اجاره ماشین در مالزی

قبل از اینکه در کشور مالزی یک ماشین اجاره کنید و آغاز به سفر کنید بهتر است کمی با قوانین این کشور خود را آشنا کنید. در ادامه بعضی از مواردی که در هنگام رانندگی در مالزی مهم هستند را برایتان آورده ایم.

  • رانندگی در مالزی از سمت چپ جاده صورت می گیرد.
  • محدودیت سرعت معمولا 110 کیلومتر در بزرگراه ها و در شهرها بین 50 تا 70 کیلومتر در ساعت می باشد.
  • ایستگاه های بنزین معمولا در امتداد بزرگراه ها قرار دارند و نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد که ایستگاه بعدی یا نزدیک ترین ایستگاه کجا واقع شده است.
  • بستن کمربند جایگاه برای رانندگان اجباری است و برای همه مسافران توصیه می گردد. استفاده از تلفن های همراه به استثنای استفاده از سیستم های دست آزاد (hands-free systems) ممنوع است.
  • رانندگان باید حداقل 23 ساله باشند تا در مالزی ماشین اجاره نمایند و داشتن یک گواهینامه معتبر بین المللی برای حداقل یک سال اجباری است.

منبع: wonderfulmalaysia.com

منبع: الی گشت
انتشار: 5 اسفند 1400 بروزرسانی: 5 اسفند 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1311

به "تور ارزان مالزی: چطور در مالزی ماشین اجاره کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان مالزی: چطور در مالزی ماشین اجاره کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید