طاق بستان کرمانشاه در دبی!

به گزارش مجله یافان، ساخت ماکت طاق بستان در شهر دبی

این روزها شهر دبی به منظور جذب توریست اقدام به فعالیت های مثبتی در زمینه توریستی نموده است، یکی از این فعالیت ها اقدام به ساخت ماکت بنای تاریخی طاق بستان کرمانشاه است، مدیران توریستی شهر دبی با این کار می خواهد خلا تاریخی موجود در این شهر را پر نماید. همچنین این موضوع نشان دهنده این است که مدیران صنعت توریستی شهر دبی از هیچ فرصتی برای جذب توریست نمی گذرند، با ما در ادامه خبر ساخت ماکت طاق بستان در شهر دبی همراه باشید.

طاق بستان کرمانشاه در دبی!

در روزهای اخیر نیز شاهد اخباری از ساخت یکی از بناهای تاریخی استان کرمانشاه به نام طاق بستان در دبی بوده ایم. با مرور تاریخ شکل گیری شهر دبی می توان متوجه شد که این شهر از ابتدا با تکیه بر آثار تاریخی کشور های دیگر توانسته شکل بگیرد و مسئولانش تلاش کرده اند تا با جذب سرمایه گذاران اقصی نقاط دنیا، این شهر را به یک مقصد مجذوب کننده برای دنیاگردان بین المللی تبدیل بکنند. دبی با ساخت ماکت های بناهای تاریخی کشورهای دیگر سعی در جذب دنیاگرد و پر کردن خلاء تاریخی این شهر دارد. این امر نشان می دهد که مسئولان دنیاگردی این شهر از هیچ فرصتی برای جذب دنیاگرد نمی گذرند و تلاش می کنند که از ظرفیت های کشور های دیگر به نفع خودشان استفاده کنند.

حال می خواهیم نگاهی به اهمیت تاریخی طاق بستان داشته باشیم، طاق بستان به مجموعه ای از سنگ نگاره ها و سنگ نوشته های دوره ساسانی گفته می گردد. این سنگ نگاره ها و سنگ نوشته ها در شمال غربی استان کرمانشاه قرار گرفته است، سالانه دنیاگردان متعددی به سمت این جاذبه دنیاگردی جذب می شوند. آثار باستانی طاق بستان در قرن سوم میلادی ساخته شده است و در گذشته تفرجگاه شاهان و مکانی برای نمایش قدرت بوده است. طاق بستان در 15 دی ماه سال 1310 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، اما بنابر آنچه در اخبار هفته های اخیر مشاهده شده است، اگرچه از زلزله 7.3 ریشتری کرمانشاه در امان ماند، اما در برابر نفوذ آب و رشد جلبک ها مقاومت چندانی از خود نشان نداده است. بنای تاریخی طاق بستان کرمانشاه در طول نیز در معرض آسیب های انسانی و طبیعی متعددی قرار گرفته است، که از آن میان می توان به دستکاری های غیر کارشناسانه که به دوره قاجاریه باز می گردد اشاره کرد.

امید است تا با حفظ بناهای تاریخی و میراث فرهنگی کشورمان بتوانیم صنعت دنیاگردیمان را توسعه دهیم و اجازه ندهیم که دنیاگرد ها برای تماشای آثار تاریخی ایران به دیگر کشورها بسنده کنند.

منبع: الی گشت
انتشار: 3 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1401 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1363

به "طاق بستان کرمانشاه در دبی!" امتیاز دهید

1 کاربر به "طاق بستان کرمانشاه در دبی!" امتیاز داده است | امتیاز: 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طاق بستان کرمانشاه در دبی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید