بزرگترین جزیره جهان کجاست؟

به گزارش مجله یافان، جزایری با وسعت زیاد

با اینکه اطراف قاره ها هم مثل جزیره ها با آب احاطه شده است اما آن ها جزء جزایر به حساب نمی ایند. حتی استرالیا که کوچک ترین قاره است هم از جزایری که در زیر به عنوان بزرگ ترین جزیره ها معرفی می کنیم، سه برابر بزرگ تر است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید بزرگ ترین جزایر جهان کدامند و در کجا قرار گرفته است. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

بزرگترین جزیره جهان کجاست؟

جزیره های بزرگ دنیا | جزیره گرینلند

گرینلند در آب های اقیانوس منجمد شمالی قرار گرفته و 56 هزار نفر در آن زندگی می نمایند که این چمعیت در نقاط خاصی از این جزیره سانمایند و بقیه قسمت های آن یخ زده و خالی از سکنه است. برخی از دانشمندان عقیده دارند که در زیر سطح یخی گرین لند سه جزیه جداگانه وجود دارد و بیشتر مردم گرینلند را به عنوان بزرگ ترین جزیره دنیا می شناسند.

جزیره گینه نو

دومین جزیره بزرگ سباره زمین است که در جنوب شرقی اقیانوس آرام قرار گرفته است و مردم این جزیره به بیش از 1000 زبان مختلف صحبت می نمایند، این جزیره با وسعت 768,000 کیلومتر مربع آنقدر جمعیت دارد که تعداد بسیار زیادی از قبایل ساکن در آن ناشناخته مانده و سطح وسیعی از این جزیره هم دور افتاده و ناشناخته است.

جزیره بورنئو

بورنئو با مساحت 743,330 متر مربع سومین جزیره بزرگ دنیاست که در آسیای جنوب شرقی قرار گرفته است و به سه کشور مالزی، اندونزی و برونئی تقسیم شده است، بلندتین نقطه این جزیره کوه کینبالو است که در پارک مالزی قرار گرفته است.

جزیره های بزرگ دنیا | جزیره ماداگاسکار

ماداگاسکار در جنوب شرقی قاره آفریقا و در اقیانوس هند قرار گرفته است . این جزیره جدا، جالب ترین گیاهان و جانوران دنیا را دارد. ماداگاسکار با مساحت 587,041 کیلومتر مربع چهارمین جزیره بزرگ دنیا است و جمعیت آن 22 میلیون نفر می باشد.

جزیره بافین

جزیره بافین در اقیانوس منجمد شمالی در شرق کانادا قرار گرفته است، فقط 10,000 نفر در این جزیره زندگی می نمایند و بزرگ ترین جامعه آن فقط 6000 نفر جمعیت دارد.

جزیره سوماترا

سوماترا از جزایر بزرگ غرب اندونزی است که جزئی از جزایر سوندا می باشد، بزرگ ترین جزیره ای است که کاملا در اندونزی قرار گرفته است و با مساحت 473,481 کیلومتر مربع ششمین جزیره بزرگ دنیاست. تقریبا 50 میلیون نفر دراین جزیره زندگی می نمایند.

جزیره های بزرگ دنیا | جزیره هونشو

جزیره اصلی ژاپن و بزرگ ترین جزیره آن است که مرکز آن توکیو و بیش از 100 میلیون نفر جمعیت دارد این جزیره که 227,962 کیلومتر مربع مساحت دارد با تونل و پل به جزایر هوکایدو، کیوشو و شیکوکو متصل شده است. جزیره هونشو 1,300 کیلومتر طول دارد و عرض آن بین 50 تا 230 کیلومتر است.

جزیره ویکتوریا

این جزیره از جزایر کانادا است و در شمال این کشور واقع شده و با مساحت 217,291 کیلومتر مربع هشتمین جزیره بزرگ دنیاست و فقط 1000 نفر در این جزیره ساکن هستند.

جزیره بریتانیای کبیر

بریتانیای کبیر که به نام بریتانیا هم شناخته می گردد بعد از جزایر جاوه و هونشو سومین جزیره پر جمعیت دنیا و بزرگ ترین جزیره اروپاست. این جزیره با مساحت 209,331 کیلومتر مربع نهمین جزیره بزرگ دنیا می باشد.

جزیره های بزرگ دنیا | جزیره الزمیر

جزیره الزمیر در شمال گرینلند قرار گرفته است و بزرگ ترین جزیره از جزایر ملکه الزابت است. در شمالی ترین نقطه کشور کانادا قرار گرفته است و فقط 146 نفر در آن زندگی می نمایند.

جزیره سولاوسی

سولاوزی از جزایر بزرگ کشور اندونزی است و با مساحت 174,600 کیلومتر مربع یازدهمین جزیره بزرگ دنیاست. این جزیره یکی از چهار جزایر سوندای اندونزی است که در بین جزایر بورنئو و مالوکو قرار گرفته است

منبع: list25.com

منبع: الی گشت
انتشار: 13 شهریور 1401 بروزرسانی: 13 شهریور 1401 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1475

به "بزرگترین جزیره جهان کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین جزیره جهان کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید