با این اپلیکیشن عکس نجومی روز ناسا را در صفحه هوم آیفون ببینید

به گزارش مجله یافان، یکی از توسعه دهندگان به نام مارک همبلی (Mark Hambly) به تازگی اپ رایگانی به نام APOD Astronomy Pics and Widget را عرضه نموده است که با استفاده از آن در کنار قابلیت جدید iOS 14 یعنی ویجت ها، می توانید عکس نجومی روز ناسا را در صفحه هوم آیفون خود ببینید و اگر علاقه مند به نجوم هستید هر روزِ خود را با دیدن یک تصاویر جذاب شروع کنید.

با این اپلیکیشن عکس نجومی روز ناسا را در صفحه هوم آیفون ببینید

برای اطلاع بیشتر باید بگویم که سایت منتشر نماینده عکس نجومی روز ناسا یکی از سایت های محبوب میان علاقه مندان به نجوم و موضوع های مربوط به آن است. همان گونه که از نام این سایت تعیین است، این سایت هر روز عکسی را از آسمان و موضوع های مرتبط به آن منتشر می نماید.

عکس های این سایت از منابع مختلفی مانند آرشیو عکس های ناسا یا عکس های گرفته شده توسط عکاسان سراسر دنیا از آسمان، انتخاب می شوند. هر از گاهی هم ناسا از این سایت برای به اشتراک گذاری تصاویری شگفت انگیز و جذابی استفاده می نماید که توسط فضاپیما ثبت شده است.

به راحتی می توان گفت که تمامی عکس های به اشتراک گذاشته شده در این سایت عکس های جذابی برای علاقه مندان به نجوم و عکاسان نجومی هستند. با توجه به این موضوع بسیاری از این افراد هر روز به این سایت سر می زنند تا تصویر انتخاب شده به عنوان عکس نجومی روز ناسا را مشاهده نمایند.

به عنوان نمونه شما می توانید عکس منتشر شده در این سایت در 5 اکتبر (14 مهر) را ببینید. این عکس توسط تلسکوپ فضایی هابل از کهکشان NGC 5643 گرفته شده است.

به نظر می رسد توسعه دهنده این اپ با الهام دریافت از آخرین نسخه از اپ Apollo for Reddit که به او اجازه می دهد تصاویر نجومی دلخواهش را با استفاده از ویجت های iOS 14 بر روی صفحه هوم آیفون مشاهده کند، این اپ را توسعه داده است.

همبلی در رابطه با این موضوع در Reddit می گوید: بعد از الهام دریافت به دنبال ویجتی گشتم که با استفاده از آن بتوانم تصاویر نجومی روز انتخاب شده توسط ناسا را بر روی صفحه هوم ببینم. او ادامه می دهد: با وجود اینکه اپ های رایگان بسیاری زیادی برای نمایش عکس نجومی روز ناسا موجود بودند، اما هیچ کدام ویجتی را برای نمایش این عکس بر روی صفحه هوم آیفون نداشتند.

روبرو شدن با این موضوع باعث شده است که او دست به کار گردد و با وقت گذشتن بر روی ایده اش طی روز های مختلف آن را عملی کند. او در این رابطه می گوید: از اینکه این کار انجام داده ام خوشحالم و سعی دارم که با منتشر کردن به روزرسانی های مختلف این اپ را بهبود ببخشم.

این توسعه دهنده در رابطه با قیمت این اپ می گوید که این اپ رایگان است و برای همواره رایگان خواهد بود. او در ادامه می گوید: شغل من چیز دیگری است و این کار را تنها به قصد تفریح انجام داده ام تا هواداران نجوم بتوانند با استفاده از آن لذت ببرند.

شما می توانید که برای دانلود این اپ رایگان به صفحه این اپ در اپ استور مراجعه کنید. همان گونه که گفتیم این اپ رایگان است و کاربران در زمان استفاده از این اپ با تبلیغی هم روبرو نخواهند شد. فقط اگر دوست داشته باشید می توانید که با رفتن به قسمت تنظیمات این اپ از توسعه دهنده آن حمایت اقتصادی کنید یا که نظرات خود را برای توسعه دهنده آن بفرستید.

• بهبود زندگی با ماهواره ها؛ موضوع هفته دنیای فضا در سال 2020