نشست شورای عالی نظامی ترکیه به ریاست اردوغان

به گزارش مجله یافان، 17 ژنرال و دریادار به دنبال برگزاری این نشست به همراه 51 سرهنگ قرار شد تا 30 اوت ترفیع درجه یابند.

نشست شورای عالی نظامی ترکیه به ریاست اردوغان

به دنبال برگزاری نشست تابستانی سالانه شورای عالی نظامی ترکیه به ریاست رجب طیب اردوغان، این کشور تصمیمات اتخاذ شده از سوی این شورا از جمله در زمینه اخراج ها، ترفیع درجه ها و تصمیمات دیگر را اعلام نمود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه ینی شفق، اداره ارتباطات در بیانیه ای مکتوب اعلام نمود، 17 ژنرال و دریادار به دنبال برگزاری این نشست به همراه 51 سرهنگ قرار شد تا 30 اوت ترفیع درجه یابند.

در ادامه این بیانیه تصریح شد، به موجب این تصمیمها که مورد تایید اردوغان نهاده شد تعداد ژنرالها و دریادارها در ارتش ترکیه از تعداد 226 نفر فعلی به 247 تن افزایش می یابد.

همچنین طبق این بیانیه، 30 ژنرال و دریادار ارتش ترکیه در تاریخ 30 اوت بازنشسته می شوند چرا که نام آنها در لیست پرسنل دائم ذکر نشده و مدت خدمت 35 ژنرال و دریادار برای مدت یک سال و خدمت 294 سرهنگ هم برای مدت دو سال دیگر تمدید شده است.

این نشست که معمولا دستور کار ارتش ترکیه را تعیین نموده و در مورد اخراج ها، ترفیع ها و دیگر مسائل پرسنلی تصمیم می گیرد 45 دقیقه به طول انجامید.

همچنین به دنبال برگزاری این نشست ترکیب رهبران ارشد ارتش ترکیه تغییری نیافت.

اردوغان در دفتر ویژه پیش از برگزاری نشست شورای عالی نظامی نوشت:دستاوردهای تاریخی که ما در جبهه های مختلف اعم از سوریه تا لیبی و از شرق مدیترانه تا مبارزه با تروریسم کسب نموده ایم افشا کننده قدرت کشور ما و قابلیتهای ارتش ما است.

در نشست مذکور خدمت فرماندهان نیروی هوایی و نیروی دریایی ارتش ترکیه برای دومین بار در دو سال گذشته تمدید شد. همچنین خدمت فرمانده نیروی زمینی ارتش ترکیه نیز برای نخستین بار به مدت یک سال دیگر تمدید شد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 27 شهریور 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 478

به "نشست شورای عالی نظامی ترکیه به ریاست اردوغان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست شورای عالی نظامی ترکیه به ریاست اردوغان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید