پوتین: دانش آموزان روسی زبان چینی یاد بگیرند

به گزارش مجله یافان، ولادیمیر پوتین به مناسبت شروع سال تحصیلی نو خطاب به دانش آموزان گفت که روسیه همواره کاملا شکست ناپذیر بوده و باقی می ماند. او گفت که ذهنیت مردم روسیه باعث می گردد که این کشور به دست هیچکس شکست نخورد.

پوتین: دانش آموزان روسی زبان چینی یاد بگیرند

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری راشا تودی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز آدینه خاطرات خانوادگی خود را به یاد آورد و به این دانش آموزان از اجدادش که در طول جنگ دنیای دوم زندگی می کردند، گفت. به گفته پوتین، مادربزرگش به وسیله یک سرباز نازی مورد اصابت گلوله نهاده شد، اما با وجود اینکه در حال مرگ بود، همچنان به فکر همسرش بود و به پدربزرگ پوتین گفت گریه نکن تا او را در آخرین لحظات ناراحت نکند.

او افزود: آیا عمق این روابط میان مردم عادی و این عشق را درک می کنید؟ حتی در مواجهه با مرگ، مادربزرگم دل نگران عزیزانش بود. چطور می توانیم از آن درس نگیریم؟

پوتین بعلاوه گفت که همه اعضای خانواده اش برای یکدیگر احترام عمیقی قائل هستند و فرهنگ درونی قوی دارند. پوتین بعلاوه گفت که معتقد است بیشتر خانواده ها در روسیه اینگونه هستند.

رئیس جمهوری روسیه با اشاره به مبارزه شوروی علیه آلمان نازی در جنگ دنیای دوم گفت: و اینجا فهمیدم که چرا ما در جنگ بزرگ میهنی پیروز شدیم. او با بیان اینکه نمی توان مردمی را با چنین ذهنیتی شکست داد، گفت: ما کاملا شکست ناپذیر بوده ایم و اکنون به همین شکل باقی می مانیم.

ولادیمیر پوتین بعلاوه روز آدینه گفت، روسیه باید مطالعه زبان چینی و دیگر زبان های آسیایی را با توجه به اهمیت این قاره برای امور دنیای توسعه دهد.

پوتین گفت: با توجه به سرعت توسعه کشور های آسیایی، مرکز زندگی مالی و سیاسی به تدریج به سمت این منطقه ها تغییر خواهد نمود. این یک فرآیند کاملا عینی و اجتناب ناپذیر است.

او اضافه نمود، با در نظر گرفتن این موضوع، برای دانش آموزان روسی خوب است که زبان های چینی و دیگر زبان های آسیایی را بیاموزند و در عین حال از سایر بردار های تعامل با دنیا غافل نشوند.

منبع: فرارو
انتشار: 11 شهریور 1402 بروزرسانی: 11 شهریور 1402 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1630

به "پوتین: دانش آموزان روسی زبان چینی یاد بگیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین: دانش آموزان روسی زبان چینی یاد بگیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید