دستورالعمل تنظیم بازار خودرو به وسیله شورای رقابت اصلاح شد

به گزارش مجله یافان، شورای رقابت با اکثریت آرای حاضران، دستورالعمل تنظیم بازار خودرو (مصوبه 543) را برخلاف حدس ها و براساس نقش دهی پررنگ تر به وزارت صمت به عنوان سیاستگذار و تنظیم گر فنی این، صنعت اصلاح کرد.

دستورالعمل تنظیم بازار خودرو به وسیله شورای رقابت اصلاح شد
در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

بیت ران - سپهر دادجوی توکلی با اشاره به اصلاحات دستورالعمل تنظیم بازار خودرو، گفت: در جلسه 632، اعضای شورای رقابت چهار موضوع در مورد فرایند محاسبه و ابلاغ قیمت ها، مشمولان قانون حمایت از خانواده و جمعیت و خودروهای فرسوده، سامانه یکپارچه و اختیار پیشنهاد برای تنظیم بازار براساس کف عرضه را در دستورالعمل 543 اصلاح کرد.

وی اضافه کرد: براساس این اصلاحات از این پس نظارت شورا در مورد محاسبه و ابلاغ محاسبه، پسینی است. وزارت صمت مکلف است قیمت های محاسبه شده به وسیله سازمان حمایت را رأسا ابلاغ کند. اگر در نحوه اجرا شاهد ایراد باشیم، شورا ورود خواهد نمود.

سخنگوی شورای رقابت گفت: از این پس عرضه نمایندگان خودرو مکلف هستند در زمان انعقاد قرارداد فروش خودرو به مشتریان ، اطلاعات مربوط به خودرو و خریدار را در سامانه یکپارچه عرضه ثبت نمایند. نظارت و سیاست گذاری در این خصوص با وزارت صمت است. این بند جایگزین بند 5 ماده 5 دستورالعمل می گردد. یعنی ماهیت عرضه و کارکرد سامانه به اقتضا تغییر خواهد نمود.

توکلی اضافه کرد: ضمناً بندی به دستورالعمل اضافه شد که در آن وزارت صمت می تواند پیشنهادی جهت خروج بعضی خودروها از شمول ضابطه قیمتی ماده 3 و شرایط طرف تقاضای موضوع ماده 4 دستورالعمل با مشخص کف اندازه عرضه به شورا ارایه دهد. شورا پس از آنالیز در این مورد اعلام رای می نماید که هدف این بند کاهش دامنه قیمت گذاری است.

وی بیان داشت: بر اساس مصوبه اخیر، تحلیل متخصصان بر برون داد موثر این دستورالعمل به عنوان یکی از شاخص های تنظیم این بازار صحه گذاشته که گام های موثری بوده است. اما همچنان این بازار انحصاری و از درجه تمرکز بالایی برخوردار است.

در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

جی ای سی امکو راسا موتور خاورمیانه به تهران رسید / تصاویر اختصاصی و مشخصات

نمایشگاه خودرو سئول به 1403 موکول شد

فروش خودروهای وارداتی از 13 دی شروع می گردد / فهرست قیمت قطعی و علی الحساب

نیسان سانی قدیمی با دنیا نوین آریا به بازار می آید / مشخصات فنی و امکانات

منبع: بیت ران
انتشار: 13 دی 1402 بروزرسانی: 13 دی 1402 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1648

به "دستورالعمل تنظیم بازار خودرو به وسیله شورای رقابت اصلاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستورالعمل تنظیم بازار خودرو به وسیله شورای رقابت اصلاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید