ثبت پنج اثر طبیعی مازندران در لیست آثار ملی کشور

به گزارش مجله یافان، ایرنا/ براساس آخرین اخبار و گزارش های بدست رسیده، ثبت پنج اثر طبیعی مازندران در لیست آثار ملی کشور صورت گرفت.

ثبت پنج اثر طبیعی مازندران در لیست آثار ملی کشور

حسین ایزدی گفت: از لیست این آثار تازه به ثبت رسیده مازندران، 2 درخت کهنسال، چشمه، غار و آبشار بچشم میخورند.

وی ادامه داد: درخت بلوط کهنسال سید قوام الدین کبود کلایه تنکابن، چشمه دیو آسیاب آمل، درخت کهنسال آزاد امامزاده اشکونکوه رامسر، غار یالبندان سرای عباس آباد و آبشار ترز سوادکوه شمالی آثار نو ثبت شده در لیست آثار ملی کشور هستند.

مدیر کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی مازندران با اشاره به ثبت 102 اثر طبیعی به عنوان میراث ملی طبیعی کشور اضافه نمود: در بین این آثار 2 اثر باداب سورت و دریاچه الندان علاوه بر شماره ثبت ملی دارای شماره حفاظتی هستند.

وی با بیان اینکه این آثار طبیعی دارای ارزش فرهنگی، تاریخی و طبیعی بوده و مورد توجه مردم منطقه واقع شده است، اضافه نمود: حفاظت از این آثار ثبت شده در لیست آثار ملی یک ظرفیت مهم در منطقه محسوب می گردد که می تواند موجب جذب جهانگرد و تحول مالی آن را فراهم کند.

ایزدی اعلام کرد: مازندران دارای آثار متعدد میراثی در زمینه تاریخی، فرهنگی معنوی و طبیعی است. شناسایی و ثبت این آثار به منظور جلوگیری از تخریب و حفظ آن برعهده اداره کل میراث فرهنگی است اما در واقع حفظ و پویایی این آثار برای انتقال به نسل آینده برعهده مردم و تمامی دستگاه های اجرایی است.

منبع: همگردی
انتشار: 5 دی 1402 بروزرسانی: 5 دی 1402 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1647

به "ثبت پنج اثر طبیعی مازندران در لیست آثار ملی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت پنج اثر طبیعی مازندران در لیست آثار ملی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید